۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۵۹
کد خبر: 82999316
T T
۰ نفر
دستگاه ایكس ری كامیون در گمرك بیله سوار راه اندازی می شود

اردبیل - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك ایران گفت: توسعه و تجهیز گمركات مرزی در كشور با هدف توسعه صادرات در دستور كار قرار دارد و بر همین اساس دستگاه ایكس ری بزودی در گمرك بیله سوار مغان راه اندازی می شود.

علی رحیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توسعه گمركات مرزی سیاست و اولویت اول گمرك كشور است و با توجه به ظرفیت بسیار خوب مرزی استان اردبیل تجهیز و توسعه گمرك های این استان نیز در برنامه های توسعه ای گمرك است.
وی بیان كرد: عملیات اجرایی ساختمان های جدید گمركات در استان اردبیل از 2 هفته آینده آغاز می شود و بازسازی كامل خانه های سازمانی گمرك بیله سوار هم قبل از پایان سال جاری انجام می گیرد.
او اضافه كرد: با توجه به پراكندگی جغرافیایی گمركات كشور و تنوع و فراوانی مرزهای ورودی، گمرك به منظور یكپارچه‌ سازی انجام وظایف و جلوگیری از اعمال سلیقه ‏های متعدد در روش ‏های اجرایی ، یكپارچه نمودن گمركات كشور را به‌ عنوان مبادی رسمی ورود كالا و مسافر مدنظر قرار داده است.
به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل نیز گفت: فعالیت گمرك بیله سوار شبانه روزی شده و نیاز است تا در اسرع وقت نسبت به نصب و راه اندازی تجهیزات ایكس ری در این گمرك اقدام شود.
اكبر بهنامجو اضافه كرد: با تكمیل زیرساخت‌ ها و تامین نیروی انسانی لازم ، مدت انتظار برای گذر مرزی در پایانه بیله ‌سوار به زیر ۱۰ دقیقه كاهش می یابد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: تجهیز گمرك اردبیل، بازسازی خانه های سازمانی گمرك بیله سوار، راه اندازی گمرك منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد امكانات برای تسریع در كاهش زمان ورود و خروج از گمركات در این استان ضروری است.
بهنامجو اضافه كرد: اقدامات انجام گرفته در پایانه مرزی بیله ‌سوار بسیار خوب بوده ولی باید مشكلات موجود برطرف شده و میزان انتظار برای گذر مرزی به حداقل ممكن و حتی زیر ۱۰ دقیقه برسد.
وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی صادرات استان بیان كرد: این میزان افزایش صادرات به دلیل پایین بودن حجم صادرات استان در سال های گذشته ، رضایت‌ بخش نیست و باید در این بخش جهشی عمل شود تا به حد مطلوب ارتقا یابیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرك ایران برای بازدید از گمرك اردبیل و بیله سوار به اردبیل سفر كرده است.
7110/6016