۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۳۵
کد خبر: 83000893
T T
۰ نفر
شركت هاي دانش بنيان توان كمك به جهش اقتصادي كشور را دارند

كرمانشاه - ايرنا - معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري، ورود جوانان به عرصه دانش بنيان را منجر به جهش اقتصادي كشور دانست و گفت: شركت هاي دانش بنيان در كشور در حال رشد هستند و مي توانند به رفع مشكلات حوزه اقتصادي كشور و بيكاري كمك كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ سورنا ستاري روز سه شنبه در جريان سفر به استان كرمانشاه و در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه با بيان اينكه در حوزه شركت هاي دانش بنيان كشورمان شرايط خوبي دارد، افزود: جواناني كه در اين شركت ها فعاليت مي كنند با مشكلات فراواني رشد كرده اند اما توانسته اند عملكرد خوبي داشته باشند.
وي اظهار داشت: شركت هاي دانش بنيان با تسهيلات بانكي و پول نفت رشد نكرده اند بلكه با همت و تلاش جواناني با بنيه مالي ضعيف و از اتاق هاي كوچك توسعه يافته اند و نياز به حمايت جدي دارند.
او نيروي انساني را بزرگترين سرمايه كشورمان دانست و گفت: هيچ كشوري در منطقه به اندازه ما نيروي جوان، تحصيل كرده، متعهد و خوش فكر ندارد و بايد از اين ظرفيت در راستاي ايجاد اشتغال و كمك به تقويت اقتصاد كشور استفاده كنيم.
او با بيان اينكه ايران از نظر منابع زيرزميني در زمره كشورهاي برتر دنيا قرار دارد، گفت: ما علاوه بر اين منابع، نيروهاي جوان تحصيل كرده فراواني داريم كه مي توانند در بخش هاي مختلف، از اين منابع ثروت بيشتري توليد كنند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري در ادامه با اشاره به اينكه امروز كشورهاي پيشرفته دنيا با فكر و انديشه اقتصاد خود را به رشد رسانده اند، گفت: اين توان علمي و فكري در كشور ما نيز به وفور وجود دارد و بايد از آن حمايت كرد.
ستاري به 34 ميليون جوان و پنج ميليون نفر دانشجو در كشور اشاره كرد و افزود: كمتر كشوري در دنيا به اندازه ما نيروي جوان تحصيل كرده دارد كه بايد از اين ظرفيت بزرگ براي رشد اقتصاد كشور استفاده كنيم.
او گفت: اكنون شاهد فعاليت نسل جديدي از كارآفرينان جوان در حوزه دانش بنيان هستيم كه همه بايد از اين كارآفرينان حمايت كنيم.
او اظهار داشت: در حوزه فناوري اطلاعات امروز ايران يكي از كشورهاي برتر در منطقه با 47 ميليون كاربر است كه رقم بالايي است و از اين حوزه مي توان شغل هاي فراواني ايجاد كرد.
وي ارزش افزوده محصولات شركت هاي دانش بنيان را بسيار بالا دانست و گفت: امروز سرمايه گذاري بر روي صنايع بزرگ كه هم منجر به آلودگي محيط زيست مي شود و هم نقدينگي بالايي مي خواهد صرفه ندارد و بايد به سمت ايجاد و تقويت شركت هاي دانش بنيان رفت.
وي افزود: ما دانش و مواد اوليه توليد محصولات با ارزش افزوده بالا را داريم و بايد از شركت هاي دانش بنيان حمايت شود.
وي گفت: ما در راستاي تقويت شركت هاي دانش بنيان تلاش مي كنيم و اميدواريم بتوانيم فرهنگ كارآفريني را در اين حوزه در كشور ترويج كنيم.
وي گفت: نبايد جوانان آرزوي استخدام و پشت ميز نشيني داشته باشند بلكه بايد با ورود به عرصه دانش بنيان، اعتماد به نفس خود را تقويت كنند و نوآوري و كارآفريني كنند.
او فعالان حوزه دانش بنيان را نخبه دانست و بيان كرد: نخبه كسي است كه بتواند شغل ايجاد كند و با كارآفريني براي جامعه موثر باشد.
وي به تاكيد رهبر معظم انقلاب به حمايت از حوزه دانش بنيان به عنوان يكي از حوزه هاي جديد كشور اشاره كرد و گفت: تمام تلاش ما اين است از جوانان اين حوزه حمايت كنيم.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري در سفري يك روزه به كرمانشاه از شركت دانش بنيان پارت بيستون در شهرك صنعتي بيستون، مرحله اول مركز نوآوري كرمانشاه و مركز شتابدهنده تخصصي كرمانشاه مستقر در پارك علم و فناوري بازديد كرد و عصر امروز نيز در در جلسه شوراي اداري استان شركت مي كند.
3033/8066