۲۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۱۱
کد خبر: 83002148
T T
۰ نفر
تكمیل مركز توانبخشی استان مركزی 50 میلیارد ریال نیاز دارد

اراك - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزش اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی گفت: تكمیل و تجهیز مركز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثارگران این استان 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«محمد گرجی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مركز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان استان مركزی 93 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و بسیاری از بخش های آن از قبیل استخر آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: تكمیل و تجهیز بخش های دیگر این مركز نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است كه در صورت تامین آن، تمامی بخش های این مركز در مدت زمان كمتر از سه ماه راره اندازی می شود.
معاون فرهنگی و آموزش اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی اظهار داشت: عملیات ساخت مركز توانبخشی جانبازان این استان از سال 1388 آغاز شده كه به دلایل مختلف از جمله كمبود اعتبار و كارشكنی پیمانكاران در سال 90 عملیات ساخت آن با پیشرفت فیزیكی 43 درصد متوقف شد.
وی گفت: عملیات تكمیل این طرح با پیمانكار جدید از سال 94 آغاز شد و تا كنون حدود 180 میلیارد ریال برای ساخت این مجتمع هزینه شده است.
گرجی گفت: وسیله ایاب و ذهاب نیز برای استفاده جانبازانی كه از شهرستان های استان مركزی برای استفاده از این مركز به اراك می آیند فراهم می شود.
طرح مركز توانبخشی جانبازان استان مركزی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع و زیر بنای 12 هزار متر مربع و در 6 بخش اقامتی و رفاهی، آموزشی، فرهنگی، درمانی، توانبخشی و ورزشی در حال ساخت است.
استان مركزی 6 هزار و 300 شهید و 14 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی كرده است كه 400 جانباز نیز بالای 50 درصد هستند.
3017/6013/