۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83005113
T T
۰ نفر

2 هزار و 400 ماشین راهسازی در هپكو اراك ساخته می شود

۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۰
کد خبر: 83005113
2 هزار و 400 ماشین راهسازی در هپكو اراك ساخته می شود

اراك - ایرنا - مدیرعامل شركت هپكو اراك گفت: 2 هزار و 400 دستگاه ماشین آلات راهسازی به منظور تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شهرداری ها و دهیاری های كشور در این شركت ساخته می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا صادقیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این قرارداد از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان مركزی است كه از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: این قرارداد پس از امضای وزرای كشور، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی لازم الاجرا است كه پیش بینی می شود تا هفته آینده این مهم عملیاتی شود.
مدیرعامل شركت هپكو اراك اظهار داشت: این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده كه كارخانه هپكو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به سازمان ها و وزارتخانه های بهره بردار تحویل دهد.
وی اعتبار مصوب شده سال اول این قرارداد را چهار هزار و 800 میلیارد ریال عنوان كرد و گفت: این قرارداد به عنوان برنامه های بلندمدت هپكو تدوین شده كه برای مدت پنج سال فعالیت این شركت مادر تخصصی تضمین می شود.
صادقیان با بیان اینكه مدیریت جدید هپكو از 31 خرداد ماه امسال فعالیت خود را آغاز كرد، افزود: زیر ساخت ها، تجهیزات و عوامل تولیدی شركت هپكو از سوی كارشناسان و هیات مدیره جدید شركت مورد ارزیابی قرار گرفت و بر این اساس ساخت 400 دستگاه ماشین آلات راهسازی به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال هدفگذاری شد.
وی اضافه كرد: برای به حداكثر رساندن تولید و عملیاتی كردن برنامه های هدفگذاری شده دریافت تسهیلات بانكی در دستور كار مدیریت شركت قرار گرفته كه در این راستا 170 میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مواد اولیه ١١٥ دستگاه محصولات ناقص و 450 میلیارد ریال تسهیلات برای تولید بخشی از ٣٠٠ دستگاه( ١٥٠ دستگاه سازمان راهداری كشور و ساخت ١٥٠ دستگاه جهت فروش آزاد) از بانك های عامل درخواست شده است.
مدیرعامل شركت هپكو اراك در خصوص تسهیلات 900 میلیارد ریالی مصوب كارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید كشور نیز گفت: در 2 سال گذشته حدود 300 میلیارد ریال از این تسهیلات برای پرداخت حقوق معوقات پرسنل هپكو دریافت شده است.
وی بیان كرد: رویكرد مدیریت جدید شركت هپكو پرداخت حقوق كارگران در نتیجه تولید و فروش محصولات است و با همین رویكرد تا چهار ماه آینده حقوق پرسنل هپكو به روز می شود.
وی با بیان اینكه در زمان تحویل شركت (31 خرداد) مشكلات بسیاری وجود داشت، عنوان كرد: علاوه بر این كه شركت در ركود قرار داشت تمامی حساب های ریالی و ارزی شركت نیز مسدود شده بود كه با پیگیری های مدیریت جدید، مدیریت ارشد استان و همكاری دستگاه قضا حساب های شركت باز و فعالیت از سر گرفته شد.
صادقیان ادامه داد: تعهداتی درقبال سازمان راهداری و شهرداری و دهیاری های كشور وجود داشت كه به دلایل مختلف در سال های گذشته انجام نشده بود، كه امروز در گام اول با سازمان راهداری وارد مذاكره شدیم تا خرید ١٥٠ دستگاه ماشین آلات گریدر و لودر انجام گیرد و سفارش ساخت ٦٠ دستگاه نهایی شده است و در مرحله ترك تشریفات است كه در حال حاضر 2 دستگاه ساخته و تحویل استان خراسان شمالی شد.
مدیرعامل شركت هپكو با اشاره به ورود به عرصه طرح های سنگین نیروگاهی و نفت و گاز در كنار تولید ماشین آلات راهسازی نیز اظهار داشت: بر اساس برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت جدید شركت هپكو تا پایان امسال شركت به به صورت كامل احیا و وارد چرخه تولید می شود.
وی یادآوری كرد: برنامه های تدوین شده از سوی مدیریت جدید شركت زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان اراكی را فراهم كرده كه به زودی واجدین شرایط در این شركت به كار گرفته می شوند.
صادقیان بیان كرد: علاوه بر نیروی كار جدید، افرادی كه با استفاده از قانون فعالیت سخت و زیان آور و با 20 سال سابقه كاری از شركت بازنشست شده اند نیز به عنوان گروه های مشاور در شركت به كار گرفته می شوند تا داشته های علمی و تجربیات كاری خود را به نسل جوان منتقل كنند.
وی یادآوری كرد: یك تیم كارشناسی از سوی شركت هپكو برای ارزیابی گمركات نقاط مختلف كشور با هدف جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی تشكیل شده كه بر اساس فعالیت این گروه به تازگی 40 دستگاه انواع ماشین آلات راهسازی هنگام ورود به كشور شناسایی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش شد.
مدیرعامل شركت هپكو اراك در خصوص معوقات شركت هپكو نیز گفت: مجموع معوقات هپكو به بانك های تجارت، ملی، مسكن، دی و كشاورزی است كه از سوی مدیریت این شركت به مدت یكسال تنفس درخواست شده است.
وی در خصوص تعطیلات تابستانی شركت هپكو نیز گفت: بخش عمده ای از نیروی های این شركت هفته گذشته به تعطیلات تابستانی فرستاده شدند و بخشی نیز بعد از مراجعت گروه اول به تعطیلات می روند و این مهم كوچكترین وقفه ای در فعالیت هپكو ایجاد نكرده است.
شركت هپكو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هكتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت كرد.
شركت هپكو اراك در حال حاضر 25 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتك تولید می كند كه هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس كشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می شود.
كارخانه هپكو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به بخش خصوصی واگذار شد.
از دی ماه سال 95 بازگرداندن این كارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران پیگیری شد تا اینكه پیشنهاد واگذاری این كارخانه به شركت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه همان سال، قطعی شد.
پس از عملكرد نامناسب یكساله شركت هیدرواطلس، این شركت خرداد ماه امسال از سازمان خصوصی سازی بازگردانده شده و مدیریت جدید واگذار شد.
3017/3075
۰ نفر