۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83005419
T T
۰ نفر
جشن زادروز بوعلي سينا در قالب برنامه هاي كودكانه اجرا مي شود

همدان - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با تاكيد بر ملموس ساختن مفاخر و بزرگان كشور براي كودكان گفت: در اين راستا جشن زادروز حكيم هزاره ها، ابوعلي سينا در قالب برنامه هايي شاد و مفرح ويژه كودكان و نوجوانان طراحي شده و اجرا مي شود.

عليرضا درويش نژاد روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: ابن سينا را نبايد براي دانشگاهيان، فرهيختگان و بخشي از جامعه انحصاري كرد بلكه كودكان نيز بايد در شناخت اين فيلسوف جهاني سهيم باشند.
وي افزود: بوعلي سينا را بايد در دل كودكان جاي دهيم تا در آينده حافظ و ميراث دار خوبي براي داشته هاي فرهنگي كشورمان باشند.
درويش نژاد با اشاره به در پيش بودن زادروز حكيم هزاره ها تاكيد كرد: آيين تولد بوعلي سينا را در قالب برنامه هايي شاد و مفرح براي كودكان و نوجوانان اجرا مي شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: روزانه گردشگران بسياري از سراسر ايران و جهان به آرامگاه بوعلي سينا مي آيند و با مفاخر و دانشمندان اين خطه آشنا مي شوند اما كودكاني كه همراشان هستند هيچ درك و تصوري از بوعلي سينا ندارند.
وي خاطرنشان كرد: شخصيت بوعلي سينا، مقبره، موزه، كتابخانه و ديگر بخش هاي آرامگاه اين فيلسوف نامي براي كودكان خشك و ناملموس است و با اجراي برنامه هاي شعر، تئاترهاي عروسكي، تهيه كيك تولد و برش آن توسط كودكان مي توان بوعلي سينا را در ذهن كودكان ماندگار كرد.
ابوعلي سينا بزرگ ‌ترين فيلسوف و پزشك نامدار ايران در جهان اسلام بود كه در اواخر قرن چهارم و اوايل سده پنجم قمري مي زيست.
شيخ‌الرئيس، شرف الملك، حجت الحق و شاهزاده اطباء از القاب وي و كتاب شفا، قانون، دانشنامه علايي و رساله ‌هاي بسياري به زبان هاي عربي و فارسي از آثار شاخص به جاي مانده از بوعلي سينا است.
يكم شهريورماه، زادروز بوعلي سينا و روز پزشك نام دارد.
1181/7527