۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83007226
T T
۰ نفر

انتخاب 15 برگزیده در داوری نهایی رقابت علمی كنز

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83007226
انتخاب 15 برگزیده در داوری نهایی رقابت علمی كنز

تهران- ایرنا- نشست داوری نهایی اولین دوره رقابت علمی كنز بخشی از جایزه مصطفی (ص) با حضور داوران برگزار شد و 15 نفر به عنوان منتخب معرفی شدند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علمی ایرنا، جایزه مصطفی (ص) با هدف برداشتن گام هایی موثر در راستای توسعه علم و فناوری در جهان اسلام، هر دو سال یكبار به دانشمندان مسلمان برگزیده در سراسر دنیا اهدا می شود و رقابت علمی كنز (Kans/ knoweledge application and notion for society)بخشی از این جایزه است كه نیمه دوم امسال بین دانش‌ پژوهان، دانشجویان و اساتید برگزار می شود و طی آن، 15 منتخب داوری نهایی ‌ایده‎‌های خود را در قالب ارائه تصویری حداكثر ۵ دقیقه ای مطرح می‌كنند.
رقابت علمی كنز، فرصتی را برای ارائه طرح های كاربردی دانشجویان، دانش پژوهان و استادان زیر 45 سال در 57 كشور عضو سازمان همكاری اسلامی فراهم كرده است.
این رقابت در 5 حوزه سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست، انرژی و اقتصاد برگزار می شود كه مهمترین معیار داوری آن كاربردی بودن طرح ارائه شده است.
یكی از اصلی ترین اهداف رقابت علمی كنز، یافتن بهترین راهكارهای علمی برای حل مشكلات در حوزه های سلامت، اقتصاد، ‌فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست، و انرژی است.
بر اساس گزارش بنیاد مصطفی (ص)، نشست جمع بندی نتایج داوری اولین دوره رقابت علمی كنز با حضور سعید سهراب پور رئیس شورای داوری این رقابت و اعضای گروه های تخصصی داوری در محل بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار شد.
سهراب پور در این نشست گفت: در اولین دوره از رقابت علمی كنز شاهد حضور 15 كشور از جمله ایران، عمان، مالزی، پاكستان، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین، اردن، تونس، بنگلادش، اندونزی، نیجریه، مصر و قزاقستان هستیم.
رئیس شورای داوری رقابت علمی كنز افزود: داوران در 5 كمیته تخصصی كار خود را به پایان رسانده و 15 نفر دارای آثار برتر در رقابت علمی كنز را انتخاب كردند. از میان این تعداد، در هر حوزه به یك نفر منتخب، در اختتامیه این رقابت علمی جوایزی اعطا خواهد شد، همچنین سه اثر تاثیرگذار دیگر كه به بهترین شكل سخنان خود را ارائه دهند، تجلیل خواهند شد.
سهراب پور گفت: رقابت علمی كنز، رقابتی بین دانشجویان، اساتید و پژوهشگران زیر 45 سال است؛ پس چه بهتر خواهد شد با تعیین افراد منتخب برای تجاری سازی پیش رویم تا در این رقابت قدمی در راه توسعه برداشته باشیم.
رئیس شورای داوری رقابت علمی كنز با اشاره به اینكه داوران از اساتید برجسته دانشگاه های معتبر كشور همچون دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، صنعتی شریف، علوم پزشكی تهران، علوم پزشكی شهید بهشتی، اصفهان، تهران، امام صادق (ع)، علامه طباطبایی و علم و صنعت ایران انتخاب شده اند، افزود: تمام آثار با رعایت اصول و مبانی تخصصی در شورای داوری بررسی می شود.
سهراب پور ادامه داد: ما با دانش افزایی همواره در تلاش هستیم توسعه را در جهان اسلام گسترش داده و با جذب نخبگان از سراسر دنیا، به رشد علوم و دانش كمك كنیم.
اولین دوره رقابت علمی كنز برای یافتن بهترین راه‌ حل‌های علمی برای حل مشكلات جامعه با اهداف استفاده از ظرفیت‌های جامعه متخصصین، تهیه انباشتی از آثار علمی،‌ ارتقای سطح انگیزش و خلاقیت نخبگان جوان،‌ بسترسازی جهت شناسایی و تبادل ایده‌های علمی و فناورانه و استمرار هدفمند تعامل محققان از طریق فضای مجازی برگزار شده است.
علمی**9157*2017