۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۱۹
کد خبر: 83008798
T T
۰ نفر
توسعه نيافتگي زيبنده شهرستان پرظرفيت بهمئي نيست

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: توسعه نيافتگي و محروميت به هيچ وجه زيبنده شهرستان پرظرفيت و مستعد بهمئي نيست و دولت برنامه هايي براي رفع اين كاستي ها در دست اقدام دارد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز سه شنبه در نشست توسعه شهرستان بهمئي در ياسوج با اشاره به اينكه محروميت زدايي جزو برنامه هاي اصلي نظام و دولت است، اظهار داشت: سال هاي قبل فعاليت هايي از سوي برخي دستگاه هاي اجرايي اين استان براي كاهش محروميت در نقاط مختلف استان انجام مي شد اما به دليل نداشتن انسجام لازم چندان اثربخش نبود.
وي افزود: مديران اجرايي كهگيلويه و بويراحمد ظرفيت هاي استاني و ملي را براي محروميت زدايي از تمامي مناطق اين استان به ويژه شهرستان بهمئي به كار گيرند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: شاخص هاي توسعه شهرستان بهمئي بايد روز به روز ارتقا يافته و فاصله آن با ميانگين استاني كاهش پيدا كند.
احمدي عنوان كرد: آمار، ارقام و اطلاعات جديد و به روز تا يك هفته آينده از سوي دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي تهيه و تدوين سند توسعه شهرستان بهمئي به سازمان برنامه و بودجه اين استان ارائه شود.
وي ابراز داشت: اين اطلاعات بايد فراگيرتر از آمار و ارقام مندرج در سند آمايش سرزميني كهگيلويه و بويراحمد و يا برش استاني برنامه ششم توسعه باشد.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: گزارش دهي مستمر مديران اجرايي اين استان در زمينه اقدام هاي انجام شده براي محروميت زدايي از شهرستان بهمئي ضروري است.
احمدي اظهار داشت: بايد ارتباط بهمئي با مركز كهگيلويه و بويراحمد تقويت شود زيرا در صورت تحقق چنين امري مردم اين شهرستان انواع خدمات مورد نياز خود را سريعتر و راحت تر دريافت كرده و به ديگر شهرها از جمله در استان خوزستان مراجعه نمي كنند.
وي افزود: هرگونه كم كاري يا سهل انگاري متوليان امر و مسئولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد براي تقويت ارتباط شهرستان بهمئي با مركز استان نوعي خيانت است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: سند توسعه شهرستان بهمئي از سوي اين سازمان در حال تهيه و تدوين بوده و در مراحل نهايي است.
حسن نوروزي اظهار داشت: اين سند شامل وضعيت موجود، مزيت ها و مشكلات، سياست هاي عملياتي و تعيين راهبردهاي توسعه شهرستان بهمئي است كه پس از تدوين به وزارت كشور ارسال مي شود.
وي افزود: بر اساس اين سند مهمترين ظرفيت هاي شهرستان بهمئي مربوط به حوزه هاي گردشگري، آب، كشاورزي، دامپروري، صنعت، معادن، نفت و گاز است.
نوروزي بيان كرد: مي توان با استفاده از اين ظرفيت هاي بالقوه اقدام هاي لازم را براي كمك به توسعه روزافزون شهرستان بهمئي و محروميت زدايي از آن انجام داد.
وي عنوان كرد: عمده ترين مشكلات و كمبودهاي شهرستان بهمئي بر اساس اين سند مربوط به حوزه هاي راه، بهداشت و درمان، ارتباطات، آموزش و گازرساني است.
شهرستان بهمئي به مركزيت شهر ليكك با جمعيتي افزون بر 40 هزار نفر جزو شهرستان ‌هاي گرمسيري كهگيلويه و بويراحمد است و در فاصله حدود 300 كيلومتري شهر ياسوج مركز ابن استان قرار دارد.
7535/6110