۳۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83008981
T T
۰ نفر
آزاد راه تهران - قزوین پرتردد ترین جاده كشور معرفی شد

تهران-ایرنا- مركز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور با انتشار جزئیات محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیكی محورهای مواصلاتی، ترافیك محور تهران - آمل را نیمه‌سنگین و آزاد راه تهران - قزوین را پرتردد ترین جاده اعلام كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این مدیریت، به دلیل ترافیك سنگین در محور تهران-آمل، در محور آمل به تهران (مسیر شمال به جنوب)‌، برای ساعاتی محدودیت ترافیكی اعمال شد و با سبك‌تر شدن ترافیك این محور،‌ محدودیت تردد از مسیر شمال به جنوب لغو شد.
بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، تردد كامیون‌ها و كامیونت‌ها، به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 6 تا 24 امروز (چهارشنبه) و فردا و از ساعت 6 صبح روز جمعه تا ساعت 12 روز شنبه، از محور هراز ممنوع است.
بر اساس این گزارش، غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذكر شده، سایر محورهای مواصلاتی كشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.
كل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌‌‌ آخرین اطلاعات حاصل از 2 هزارو 240 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 14.3 درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیك راه‌ها 12.4 درصد، اوج تردد بین ساعات 19 تا 20 و كمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 بوده است.

** محدودیت‌ ترافیكی جاده‌ها از امروز تا ‌یكشنبه چهارم شهریور
‌تردد موتورسیكلت تا ساعت 6 روز یكشنبه چهارم شهریور از محورهای كرج - چالوس‌، هراز، فیروزكوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعكس ممنوع است؛ البته تردد موتور‌سیكلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیك بلامانع خواهد بود.
‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12روز جمعه دوم شهریور تا ساعت 2 بامداد روز شنبه سوم شهریور، از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15 روز جمعه دوم شهریور تا ساعت 2بامداد روز شنبه سوم شهریور، از مرزن‌آباد به سمت كرج، یك‌طرفه خواهد بود.
‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 روز جمعه هفته جاری تا ساعت 2 بامداد روز شنبه، از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 روز جمعه دوم شهریور تا ساعت 2 بامداد روز شنبه سوم شهریور، از آب اسك به سمت رودهن (محدوده مشاء‌) یك‌طرفه خواهد بود.

‌در محور كندوان‌ نیز تردد انواع تریلر‌، كامیون و كامیونت از كرج به چالوس و بالعكس كماكان ممنوع است.
در محور هراز‌ تردد‌ تریلرها همچنان ممنوع است و ‌تردد كامیون‌ها و كامیونت‌ها به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و از ساعت 6 صبح روز جمعه سوم شهریور تا ساعت 12 روز شنبه سوم شهریور، از محور هراز ممنوع است.
‌تردد‌ تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 8 تا 24 روزهای چهارشنبه و جمعه هفته جاری از محور فیروزكوه ممنوع است.
در محور قدیم رشت- قزوین و بالعكس‌ تردد تریلرها و كامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 روز جمعه هفته جاری ‌ممنوع ‌است.
‌در محور آستارا-اردبیل و بالعكس‌ تردد تریلرها و كامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت 12 تا 24 جمعه هفته جاری ‌ممنوع ‌است.
**پرترددترین جاده‌های كشور
آزادراه‌ ‌‌كرج‌-تهران،‌‌ آزادراه كرج-قزوین‌، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران،‌‌‌‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، محور تهران-پاكدشت‌‌‌‌ و پاكدشت-تهران و آزادراه زنجان-قزوین، در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیك را داشتند‌‌

**ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیكی راه‌
محور رامیان-اولنگ-شاهرود ‌در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی كافی، مسدود ‌است.
محور فرعی شمشك-دیزین، در استان‌های البرز و تهران، به دلیل نبود ایمنی كافی تا اطلاع بعدی مسدود است.
محور گیوی-خلخال در استان اردبیل، به دلیل نبود ایمنی كافی مسدود است.
محور ایلام- اسلام آباد غرب در استان ایلام، به دلیل رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود است.
مدیریت راه‌های كشور از هموطنان خواست تا زمان سفر خود را مدیریت كرده و با دریافت اطلاعات از سامانه جامع 141 سایت www 141.ir، سامانه پیام كوتاه 1000141 و یا تماس با شماره 88925252 با اطمینان خاطر و آگاهی از وضعیت راه ها مسافرت كرده و بازگشت از سفر خود را با توجه به شرایط ترافیكی راهها تنظیم كنند.
اقتصام **1070** 1701
۰ نفر