۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83009732
T T
۰ نفر

جسد يكي از غرق شدگان سد آيدوغموش پيدا شد

۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 83009732
جسد يكي از غرق شدگان سد آيدوغموش پيدا شد

تبريز- ايرنا- مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي گفت: جسد يكي از 2 جوان غرق شده در سد آيدوغموش شهرستان ميانه بعد از 5 روز پيدا شد.

سعيد كنعاني روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: با تلاش نيروهاي نجات جسد پيمان ميرزايي صبح امروز پيدا شد.
وي با اشاره به اينكه جست ‎و جوي افراد غرق شده در آب جزو وظايف سازمان آتش نشاني است، افزود: هلال احمر تنها در صورت درخواست كمك مي تواند وارد عمل مي‎شود.
وي اضافه كرد: تيمي متشكل از 4 نفر غواص، سه نفر هدايت كننده و يك فرمانده در عمليات جست و جو حضور دارند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان شرقي تشريح كرد: قصد داريم با افزايش تعداد نيروهاي حاضر در عمليات تا فردا، جسد غرق شده ديگر را نيز پيدا كنيم.
كنعاني يادآور شد: از ابتداي امسال تاكنون نيروهاي اين جمعيت 631 فقره عمليات امدادي انجام داده و به 539 تن از مصدومان حوادث امدادرساني كرده اند.
سخنگوي اورژانس آذربايجان شرقي نيز در اين خصوص به ايرنا گفت: بعد ازظهر 27 مرداد ماه جاري با اعلام خبر غرق شدگي دو جوان 39 و 32 ساله در سد آيدوغموش بلافاصله تيم اورژانس به محل اعزام شدند.
وحيد شادي نيا افزود: پيمان ميرزايي و صابر سبزي كه براي فيلمبرداري از عروس و داماد سوار قايق شده بودند، در اين سد غرق شدند.
به گفته امدادگران، اين دو جوان كه يكي فيلم بردار بنابي و ديگري قايقران ميانه‌اي بود، شنبه (بيست و هفتم مرداد ماه) به قصد فيلم برداري، بدون جليقه نجات وارد آب شده و به علت عميق بودن منطقه‌اي كه در آن از قايق خارج شده بودند، به داخل آب كشيده شدند.
شهرستان ميانه در 180 كيلومتري شرق تبريز مركز استان آذربايجان شرقي واقع است.
6120/518