به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، فاطمه مهاجراني در گردهمايي مدرسان كشوري طرح ملي شهاب در تبريز با بيان اينكه در كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته دانش آموزان عادي و نخبه در كنار هم تحصيل مي كنند، اظهار داشت: دانش آموزان داراي استعداد برتر مانند رود خروشان هستند كه اگر كنترل نشوند سبب تخريب مي شوند.
رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان وزارت آموزش و پرورش افزود: تا زماني كه ما سيستم جامع و شرايط عالي براي حضور دانش آموزان عادي و نخبه در يك مدرسه نداشته باشيم مجبوريم از همان سيستم قديمي جداسازي نخبگان استفاده كنيم.
مهاجراني ادامه داد: طرح شهاب طرحي است كه در راستاي اجراي سياست هاي عدم تفكيك دانش آموزان اجرايي مي شود و در حال حاضر مانند طفل نوپايي است كه بايد كمك كنيم تا روي پاي خود بايستد.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه قياس در بين دانش آموزان تا حدودي مي تواند موتور محركه باشد و براي پيشرفت نيز لازم است، خاطرنشان كرد: هدف از اجراي طرح شهاب كه در درون مدارس و براي دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي اجرايي مي شود اين است كه دانش آموزان فقط در يك درس و رشته خاص با هم قياس نشوند.
وي گفت: طرح شهاب طرح متعادلي است كه افراط و تفريط ندارد و سعي دارد تا به جامعه نشان دهد كه شايد دانش آموزي مثلا در درس علوم استعداد ندارد ولي در مقابل استعداد هنري بالايي دارد و جامعه بايد بداند كه هيچ يك از اين دو بر ديگري برتري ندارد.
رييس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان خاطرنشان كرد: شناسايي استعدادهاي دانش آموزان و هدايت آن ها در مسير درست، كاري است كه طرح شهاب انجام مي دهد و سعي دارد به همه ابعاد وجودي افراد توجه كند و بستر را براي شكوفايي استعدادهاي نهفته دانش آموزان فراهم كند.
مهاجراني افزود: طرح شهاب مانند ورزش همگاني و طرح استعدادهاي درخشان مانند ورزش قهرماني است و اين دو منافاتي با هم ندارند بلكه مكمل يكديگرند.
6132/6183
معاون وزير آموزش و پرورش:
معلمان براي شكوفايي استعدادهاي نهفته دانش آموزان تلاش كنند
۵ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۰۴
کد خبر:
83013188
تبريز - ايرنا - معاون وزير آموزش و پرورش با تاكيد بر كشف توانايي دانش آموزان، گفت: معلمان زمينه را براي شكوفايي استعداد هاي نهفته دانش آموزان فراهم كنند.