۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۱۳
کد خبر: 83013650
T T
۰ نفر
سنندج ميزبان نخستين مهرواره هنرهاي بومي منطقه 2 كشور شد

سنندج - ايرنا - مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: نخستين مهرواره هنرهاي بومي و سنتي(بووكه بارانه) منطقه 2 كشور هفته وحدت (آذر ماه امسال) با حضور نمايندگان هفت استان در سنندج برگزار مي شود.

سهيلا شيخي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين جشنواره با حضور هنرمنداني از استان هاي كردستان، لرستان، همدان، مركزي، قم، كرمانشاه و ايلام به ميزباني كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان با هماهنگي معاونت فرهنگي كانون كشور برگزار خواهد شد.
وي با بيان اينكه اين مهرواره با موضوع آزاد و در 2 بخش نمايش هاي آييني و سنتي و نغمه ها و آواهاي محلي برگزار خواهد شد، افزود: نوجوانان، اعضاي مراكز پرورشي، فكري ثابت، فراگير و سيار در رنج سني 12 تا 18 سال مي توانند در اين مهرواره شركت كنند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان تاكيد كرد: همچنين در زمان برگزاري، عروسك‌هاي‌ غول پيكر با لباس‌ هاي‌ محلي استان‌هاي منطقه و عروسك‌هاي بومي هر استان به اجراي نمايش مي پردازند.
وي يادآور شد: مهرواره حاصل برنامه‌هاي فرآيندي و هدفمند مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است و ساز و كار مشاركت اعضا در اجراي محتواي مهرواره در فضايي پرنشاط و دور از رقابت فراهم خواهد شد.
شيخي همچنين هدف از برگزاري اين مهرواره را آشنايي با هويت ملي و پرورش خلاقيت هنري اعضاي مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اعلام كرد.
وي اضافه كرد: فراخوان مهرواره هنرهاي بومي و سنتي منطقه 2 كشور و همچنين طرح تبديل عروسك هاي آييني به نمايش بزودي منتشر و از طريق رسانه ها اطلاع رساني مي شود.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با 20 مركز ثابت و چهار كتابخانه سيار روستايي در تمامي شهرستان هاي استان آماده ارائه خدمات فرهنگي،هنري و ادبي در طول سال به كودكان و نوجوانان كردستاني است.
7348/9102