جشنواره هنرهای نمایشی و سرود آفرینش در اراک برگزار می‌شود

اراک - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ۲ رویداد هنری شامل هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی و نخستین مهرواره سرود آفرینش استان مرکزی به ترتیب پنجم و دوازدهم دی‌ماه جاری در اراک برگزار می‌شود.

«جهانبخش قنبری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فراخوان اولین مهرواره سرود آفرینش با شعار«آینده ساختنی است» مردادماه در استان مرکزی اعلام شد و در این رقابت هنری ۲۲ گروه سرود از تمام شهرستان‌های استان شرکت خواهند داشت و در مرحله استانی سه گروه برگزیده شدند.

وی اضافه کرد: در مهرواره سرود آفرینش از هر استان سه گروه به مسابقات کشور اعزام و در نهایت استان گیلان در اسفندماه میزبان گروه‌های سرود برتر کشور است که در زمینه‌های تربیتی، معرفی سرزمین و مذهب در رده سنی ۶ تا ۱۸ سال رقابت می‌کنند.

قنبری افزود: شرکت در مهرواره سرود آفرینش در ۲ بخش اعضای کانون و ترکیبی از اعضا و مربیان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: همچنین هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با شعار «نمایش تمرین زندگی و ساختن آینده» در سه بخش نمایش عروسکی، نمایش زنده و تلفیقی برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: فرخوان این رقابت هنری نیز مردادماه امسال در استان مرکزی با ۲۶ نمایش در مراکز کانون استان آغاز شد  و این تعداد نمایش استانی بعد از بازبینی به ۱۲ نمایش رسید و در نهایت سه اثر برای رقابت کشوری در خوزستان شرکت می‌کنند.

وی افزود: تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی کودکان،کشف و پرورش استعدادها، شکوفایی خلاقیت و حضور کودکان در مراکز کانون از  اهداف برگزاری این فعالیتهای هنری است.

۴۹ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی وجود دارد که ۴۴ مرکز ثابت، ۲ مرکز سیار و سه مرکز پستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha