۵ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۱۸
کد خبر: 83014491
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي ساحل سازي رودخانه زرينه رود مياندوآب آغاز شد

مهاباد- ايرنا- عمليات اجرايي طرح ساماندهي و ساحل سازي رودخانه زرينه رود مياندوآب با حضور سرپرست معاونت سياسي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي، نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي و مسوولان محلي آغاز شد.

به گزارش ايرنا، شهردار مياندوآب عصر روز دوشنبه در آيين كلنگ زني اين طرح گفت: ساحل سازي زرينه رود يكي از بزرگترين طرح هاي عمران شهري در شمالغرب كشور است و اجراي آن آرزوي مهم و ديرينه مردم مياندوآب است.
رسول ملكي افزود: اين طرح در سه فاز به طول 3.6 كيلومتر از مقابل بيمارستان فاطمه(س) شروع مي شود و تا كوي امام علي (ع) ادامه مي يابد.
وي گفت: فاز اول آن به طول 550 متر اجراي ديوار ساحلي است كه با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد ريال توسط سازمان همياري شهرداري هاي استان آذربايجان غربي اجرا مي شود.
ملكي بيان كرد: فاز دوم آن نيز توسط اداره عمران و بهسازي شهري ايران (نمايندگي آذربايجان غربي) كه محوطه سازي رودخانه است با اعتبار پنج ميليارد و 500 ميليون ريال اجرا مي شود و براي اجراي فاز سوم آن مبلغ 30 ميليارد ريال از طريق سازمان برنامه و بودجه آذربايجان غربي اختصاص يافته است‌.
وي گفت: همچنين براي لايروبي رودخانه 30 ميليارد ريال و احداث مكان هاي تفريحي 70 ميليارد ريال اعتبار برآورد شده و اختصاص داده شده است.
ملكي با تاكيد بر اينكه اجراي اين طرح مياندوآب را به قطب گردشگري تبديل مي كند، گفت: طرح مطالعاتي ساحل سازي زرينه رود از سال 1392 شروع شده بود ولي به علت تغييرات گسترده در شهرداري مياندوآب عملي نشده بود اما شوراي پنجم با آغاز فعاليت خود از طريق وزارت راه و شهرسازي اجراي اين مهم را پيگيري كرده است.
وي ادامه داد: بستر زرينه رود توسط عوامل انساني در معرض خطر قرار داشت و با ساماندهي آن ضمن تبديل به منطقه گردشگري، حالت طبيعي خود را حفظ خواهد كرد.

** بهره برداري از 14 پروژه عمراني
امروز همچنين به مناسبت هفته دولت 14 پروژه عمراني شهرداري مياندوآب با حضور مسوولان استاني و شهرستاني به بهره برداري رسيد.
ساخت پارك مسافر ستارخان يكي از اين طرح هاست كه در ابتداي كوي جهادگران و جوار ساحل رودخانه زرينه رود در زميني به مساحت 1.3 هكتار و با 10 ميليارد ريال هزينه اجرا شده است.
آسفالت 90 هزار مترمربع معابر شهر مياندوآب از ديگر طرح هاي عمران شهرداري بوده كه براي اجراي آن 30 ميليارد ريال هزينه شده است.
با بهره برداري از مخزن‌ ۲ هزار مترمكعبي آب آشاميدني مجتمع ۲۹ روستايي، پنج هزار و ۹۴۶ خانوار روستايي مياندوآب نيز از آب شرب سالم بهره مند شدند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي نيز در آيين افتتاح اين مجتمع آبرساني گفت: اين پروژه شامل ساختمان پمپاژ، مخزن ۲ هزار مترمكعبي آب شرب، ۶ حلقه چاه عميق و نيمه عميق، ساختمان برق اضطراري ۲۸۰ كيلو ولت آمپر و شبكه توزيع ۴۲ كيلومتري است كه در مجموع با ۱۵۵ ميليارد ريال هزينه احداث شده و به بهره برداري رسيده است.
كاظم محمدي اقدم افزود: همچنين در طرح مجتمع آبرساني ۲۹ روستايي مياندوآب، ۶۳.۵ كيلومتر خط انتقال احداث شده و طي يك سال گذشته براي تكميل آن ۳۰ ميليارد ريال هزينه شده است.
محمدي اقدم بيان كرد: اين طرح ۱۹ هزار و ۳۲۲ نفر جمعيت روستايي شهرستان مياندوآب را تحت پوشش قرار مي دهد.
شهرستان مياندوآب در جنوب آذربايجان غربي واقع است و بيش از 277 هزار نفر جمعيت دارد.
9871/3072