۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83015191
T T
۰ نفر
انقلاب اسلامي و اعتراف غربي ها به راهبرد كوركورانه آمريكا

تهران - ايرنا - انقلاب اسلامي درحالي امسال چهل سالگي خود را جشن مي گيرد كه آمريكايي ها در روزهاي اخير فعاليت هاي خود عليه نظام جمهوري اسلامي را افزايش داده وهمانند چهار دهه گذشته مقامات واشنگتن بالابي ونفوذ صهيونيست هاازهيچ تلاشي براي فروپاشي ايران دريغ نمي كنند.

به گزارش ايرنا، اختصاص ميلياردها دلار براي ضربه زدن به منافع جمهوري اسلامي؛ حمايت آشكار از گروههاي تروريستي براي عمليات خرابكارانه در ايران؛ پشتيباني از رژيم صدام در جنگ تحميلي و حمايت از منافقين تنها نمونه هاي كوچكي از تلاش هاي كاخ سفيد براي ضربه زدن به ايران است.
اين درحالي است كه در چهاردهه گذشتته برغم همه فراز و نشيب ها ؛ انقلاب اسلامي با گذر از بسياري از مشكلات ؛ روز به روز نفوذ منطقه اي و جهاني خود را گسترش داده و بين ملت هاي جهان محبوبيت بيشتري يافته است . موضوعي كه تصميم گيرندگان در واشنگتن را با چالش هاي جدي مواجه ساخت و آنان با به قدرت رسيدن دونالد ترامپ درآمريكا وخروج وي ازتوافق هسته اي1+5 با ايران درتلاش هستند تا آرزوي ديرينه كاخ سفيدنشينان و فشار بر جمهوري اسلامي را سرعت بخشند.
تارنماي آمريكايي 'لوبلاگ'درگزارشي به سياست هاي ايران ستيزانه دونالد ترامپ رييس جمهور تاجر مسلك آمريكا اشاره كرد و نوشت : به اعتقاد بسياري از صاحب نظران و تحليلگران سياسي ترامپ در سال 2020 ميلادي براي انتخاب مجدد با چالش هاي جدي روبرو خواهد بود و دور از انتظار نيست كه در آينده اي نزديك شاهد تغيير رژيم در آمريكا باشيم.
اين رسانه آمريكايي به نقل از 'گرت اسميت' نماينده نشريه'فايننشال تايمز'كه بين سالهاي 2003 تا 2007ميلادي درايران حضور داشته؛ افزود: ' واشنگتن با گذشت 39 سال از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979ميلادي ؛ همواره به دنبال افرادي بوده كه داراي مواضع مخالف با نظام ايران باشند تا اين گروه اپوزيسيون به متخصصان آمريكايي در راه رسيدن به اهداف كاخ سفيد كمك كند. '
دراين گزارش آمده است:دراين ميان اعلام تشكيل 'گروه اقدام ايران' از سوي وزارت خارجه آمريكا در شصت و پنجمين سالگرد كودتاي 28 مرداد كه با حمايت سيا، منجر به سقوط دولت'محمد مصدق'نخست وزير وقت ايران شد، خود دليلي ديگر مبني بر نيت آمريكا براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي است؛ موضوعي كه 'محمد جواد ظريف' وزير امور خارجه ايران نيز در توئيتي به آن اشاره كرد و تشكيل اين گروه را موازي با اقدامات سال 1953 سازمان سيا دانست.
تارنماي آمريكايي 'لوبلاگ'درگزارش خود مي افزايد:يكي ديگر از اين متخصصان'مايكل لدين' از اعضاي 'بنياد دفاع از دموكراسي ها' (FDD) و مشاور سابق شوراي امنيت ملي ايالات متحده است كه سالهاست ادعايي را در باره مقامات بلند پايه ايران مطرح مي كند.
'رائول مارك گرشت'از بنياد دفاع از دموكراسي ها و 'ري تكيه' از شوراي روابط خارجي، نيز به تازگي در ' وال استريت ژورنال' استدلال كرده اند كه تلاش كاخ سفيد براي تغيير حكومت در ايران بايد همچنان در اولويت نخست باشد.
از سوي ديگر؛ برغم اعترافات و افشاگري هاي رسانه هاي غربي و حتي آمريكايي در برنامه ريزي هاي كاخ سفيد براي تغيير حكومت در ايران و تشديد سياست هاي ايران ستيزانه؛ بسياري از صاحب نظران و تحليلگران آمريكايي از نااميدي متحدان واشنگتن درخصوص سياست تغيير حكومت در ايران سخن گفته اند.
در همين ارتباط؛ 'سر ريچارد دالتون ' سفير انگليس طي سالهاي 2003 تا 2006 ميلادي در تهران در مصاحبه اي با بلومبرگ مي گويد : آمريكا با راهبرد كوركورانه خود و به ديده حقارت نگريستن منافع ملي ديگر كشورها دست كم درحال حاضر نمي تواند ديگر طرف هاي برجام را با هدف به چالش كشيدن منافع ايران ؛ وادار به ترك برجام كند.
لوبلاگ در اين گزارش مي نويسد : رهبران ايران به خوبي مي دانند ترامپ در سال 2020 با چالش انتخاب مجدد براي رياست جمهوري روبرو است و بنابراين دور از انتظار نيست در آينده اي نزديك شاهد تغيير رژيم در آمريكا باشيم پيش از آنكه تغييري در ايران رخ دهد.
اروپام***7276 ** 1546
۰ نفر