حضور مستشاران ایران در سوریه ادامه خواهد یافت

دمشق - ایرنا - وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: ادامه حضور مستشاران ایران در سوریه یكی از موارد توافق نامه دفاعی و فنی میان تهران و دمشق است كه در جریان دیدار وزیر دفاع كشورمان با همتای سوری وی به امضا رسید.

سردار سرتیپ 'ابوالقاسم علی نژاد' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: توافق نامه دفاعی بین ایران و سوریه در راستای اراده رهبران دو كشور برای گسترش و تثبیت روابط دو جانبه به امضا رسیده است .
وی با اشاره به اینكه توسعه و تحكیم روابط دفاعی تهران و دمشق به صلح و ثبات در منطقه كمك می كند، افزود: حمایت از تمامیت ارضی و استقلال حاكمیت سوریه نیز در این توافق نامه تاكید شده است.
علی نژاد ادامه داد: پاكسازی میادین مین و گلوله های به جا مانده در مناطق مختلف سوریه كه ایران از تجربیات هشت ساله جنگ تحمیلی در این زمینه برخوردار است، یكی دیگر از بندهای این توافق نامه است.
وی تصریح كرد: در جنگ حدود هشت ساله در سوریه به كارخانه های وزارت دفاع این كشور آسیب وارد شده كه ایران در امر بازسازی این كارخانه ها كمك می كند و همچنین آمادگی دارد در سایر زیر ساخت هایی كه در این كشور آسیب دیده ، كمك كند.
وابسته نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: توافق نامه امضا شده توسط وزاری ایران و سوریه از همان روز امضا اجرایی شده است .
علی نژاد با اشاره به روابط خوب میان تهران و دمشق، تصریح كرد: سفر وزیر دفاع جمهوری اسلامی به دعوت رسمی وزیر دفاع سوریه انجام شده و روابط دو كشور همچنان با قوت ادامه دارد و بعد از تثبیت كامل دولت در تمامی خاك این كشور و شكست تروریسم، این روابط گسترش بیشتری خواهد یافت .
وی با اشاره به سفر دو روزه وزیر دفاع ایران به سوریه، افزود: 'امیر حاتمی' ضمن دیدار با مقامات بلند پایه سوریه از جمله رئیس جمهوری این كشور، دیدارهایی با رزمندگان مدافع حرم نیز داشت.
سفر دو روزه وزیر دفاع ایران و هیات همراه به سوریه و دیدار با مسئولان سیاسی و نظامی این كشور در روزهای آینده نیز مورد توجه كشورهای غربی به ویژه رژیم صهیونیستی به صورت خاموش قرار داشت و آنها همچنان به دنبال نتایج این دیدار رسمی عالی ترین مقام نظامی كشورمان به سوریه هستند.
بررسی تحولات منطقه، مبارزه با تروریسم، تقویت محور مقاومت و نیز بررسی راهكارهای گسترش همكاری‌های دفاعی و نظامی تهران و دمشق از جمله مهم ترین محورهای رایزنی وزیر دفاع در سوریه بود.
هیات نظامی به سرپرستی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز شنبه وارد دمشق شده بودند.
مهمترین برنامه این سفر امضای سند موافقت‌نامه همكاری‌های دفاعی و فنی بین ‌وزارتخانه‌های ‌دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه بود.
خاورم**8005**1651