۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83021079
T T
۰ نفر

94 درصد از گلزار شهداي آذربايجان شرقي ساماندهي شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹
کد خبر: 83021079
94 درصد از گلزار شهداي آذربايجان شرقي ساماندهي شد

تبريز- ايرنا- مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان‌شرقي گفت: 94 درصد از گلزارهاي مطهر شهداي استان ساماندهي شده و تا پايان سال جاري ساماندهي همه گلزارها به اتمام مي رسد.

به گزارش ايرنا، قاسم صمديان روز سه شنبه در نشست كارگروه ايثار و شهادت شهرستان ميانه افزود: طرح ساماندهي 10 گلزار و بيش از يك ‌هزار و 900 مزار مطهر شهدا در سال جاري در حال اجراست.
وي عدم تخصيص اعتبار براي گلزارها و عدم همكاري دستگاه‌ها را از جمله مشكلات اجراي اين طرح برشمرد.
فرماندار ويژه شهرستان ميانه نيز در اين جلسه گفت: ساماندهي مزار شهدا و تحويل آنها به متوليان امر در شهرها و روستاها ، قدم مهمي براي حفظ شأن و جايگاه شهدا و زنده نگهداشتن ياد و خاطر آنهاست.
محمدرضا مشايخي اضافه كرد: خدمت به شأن و منزلت شهدا و خانواده‌هاي آنها را وظيفه و تكليف خود مي‌دانيم.
وي ادامه داد: امنيت عمومي مملكت را مديون ايثار و از خود گذشتگي شهداي نظام در مقاطع انقلاب، دفاع مقدس و مدافعين حرم هستيم.
مشايخي گفت: ساماندهي گلزار شهدا زيرمجموعه‌اي از برنامه‌هاي توسعه و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
وي اضافه كرد: انجام امور كالبدي و عمراني براي زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا، انتقال ارزش‌هايي است كه شهدا خلق كرده اند تا به نسل نوجوان و جوان امروزي به‌عنوان آينده‌سازان مملكت انتقال يابد.
وي با اشاره به ساماندهي 90 درصدي مزار و گلزار شهدا در شهرستان ميانه، افزود: تأمين روشنايي، مسقف‌سازي برخي نقاط و ديواركشي از عمده نيازهاي گلزار و مزار شهدا مي‌باشد كه بايد بر اساس اولويت‌بندي انجام شود.
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه از پيگيري جدي براي ساماندهي گلزار شهداي ميانه خبر داد و گفت: بايد قبل از فصل سرما، عمليات ساماندهي به جد آغاز شود.
يعقوب شيوياري با تأكيد بر لزوم نظارت هر چه بيشتر براي اختصاص اعتبارات ساماندهي و تخصيص اعتبارات براي نگهداري از گلزار شهدا، ضرورت ساماندهي مزار شهداي گمنام را خواستار شد و افزود: وضعيت كنوني مزار شهداي گمنام شهرستان قابل قبول نيست.
وي با اشاره به سعي و تلاش دشمن براي تضعيف فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه اضافه كرد: بايد براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برنامه‌ريزي شود.
شيوياري با بيان اينكه شهيد متعلق به يك شخص و گروه خاصي نبوده بلكه متعلق به كل ملت است ، گفت: بايد به خانواده‌هاي معظم اين عزيزان همواره به ديده احترام نگريست تا جايگاه شهدا و خانواده‌هاي آنها حفظ شود.
به گزارش ايرنا، مردم آذربايجان شرقي با تقديم 9 هزار و 807 شهيد، 23 هزار جانباز، 2 هزار آزاده و 35 هزار ايثارگر نقش موثري در هشت سال دفاع مقدس ايفا كردند.
6120/518