۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۷
کد خبر: 83022049
T T
۰ نفر

ورزشكاران كرمانشاهي 10 مدال رنگارنگ كسب كردند

۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۲۷
کد خبر: 83022049
ورزشكاران كرمانشاهي 10 مدال رنگارنگ كسب كردند

كرمانشاه - ايرنا - هجدهمين دوره مسابقات آسيايي 2018 جاكارتا در حالي به پايان رسيد كه حاصل حضور 20 ورزشكار كرمانشاهي در اين رقابت ها، كسب 10 مدال رنگارنگ شامل پنج نشان طلا، 2 نشان نقره و سه نشان برنز بود.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا، ورزشكار اعزامي كرمانشاه به رقابت هاي آسيايي جاكارتا در 10 رشته شامل فوتبال، قايقراني، كبدي، سپك تاكرا، واترپلو، كاراته، دو و ميداني، وزنه برداري، پينگ پنگ و شيرجه با حريفان خود به رقابت پرداختند.
از 20 ورزشكار كرمانشاهي اعزامي به مسابقات آسيايي جاكارتا، 14 نفر آن ها را آقايان و 6 نفر نيز بانوان تشكيل مي دادند.
آزاده صيدي، فاطمه كرمي، محمد قرباني و محمدامين نصرتي در كبدي و حسين كيهاني در دو و ميداني ماده سه هزار متر با مانع مدال طلا، نازنين رحماني 2 مدال نقره و ارشيا الماسي و محمدجواد عباسي در واترپلو به همراه پگاه زنگنه در كاراته به نشان برنز بازي هاي آسيايي 2018 دست پيدا كردند.
شاهين عباسيان و مهدي مهدي خاني در فوتبال، فاطمه كرمجاني، اميرمحمدفتاح پور و علي اجاقي در قايقراني، محمد صفايي، سينا رضايي و مهرداد جعفري در سپك تاكرا، كيانوش رستمي در وزنه برداري، ندا شهسواري در پينگ پنگ و شهنام نظرپور در شيرجه ساير ورزشكاران اعزامي كرمانشاه به مسابقات بودند كه موفق به كسب مدال نشدند.
هرچند شايد پيش از آغاز مسابقات علاقه مندان به ورزش منتظر كسب مدال از سوي فوتباليست ها، قايقران ها و وزنه بردار و شيرجه رو كرمانشاهي بودند اما آنها نتوانستند آنگونه كه بايد ظاهر و دست پر مسابقات را ترك كنند.

** طلاي ارزشمند كيهاني در دو سه هزار متر با مانع
مرحله فينال مسابقات دو و ميداني ماده سه هزار متر با مانع در حالي برگزار شد كه حسين كيهاني دونده كرمانشاهي با كسب مقام قهرماني، هفدهمين مدال طلاي كاروان ايران را نيز به ارمغان آورد.
وي در رقابتي تنگانگ با حريفان خود موفق شد با زمان هشت دقيقه و 22 ثانيه از خط پايان عبور كند و مدال طلا را به گردن بياويزد، در اين بخش دوندگان قطر و ژاپن نيز به ترتيب قهرماني و نايب قهرمان شدند.
كيهاني در مرحله فينال دو سه هزار متر با مانع ابتدا به عنوان نفر هشتم دور اول را طي كرد، وي سپس در دور دوم به عنوان نفر ششم معرفي شد و در پايان دور سوم نيز به رتبه هفتم تنزل پيدا كرد.
اين دونده كرمانشاهي در دور چهارم رتبه پنجم و و در دور پنجم رتبه چهارم را كسب كرد تا در سه دور پاياني براي كسب مدال رقابت سختي با حريفان داشته باشد.
كيهاني در حالي كه دور آخر را آغاز كرد كه در رده سوم قرار داشت اما توانست در گام هاي آخر از رقباي قطري و ژاپني پيشي گرفته و مدال طلاي مسابقات را با شايستگي كسب كند.
اين دونده كرمانشاهي همچنين در مسابقات ماده پنج هزار متر نيز نماينده كشورمان بود كه در نهايت با ثبت ركورد 14 دقيقه و هشت ثانيه و 69 صدم ثانيه به مقام چهارمي بسنده كرد و از كسب مدال بازماند.

** چهار طلاي ارزشمند براي چهار كبدي كار كرمانشاهي
تيم هاي ملي كبدي زنان و مردان ايران با حضور و درخشش چهار بازيكن كرمانشاهي خود به نام هاي آزاده صيدي، فاطمه كرمي، محمد قرباني و محمدامين نصرتي عنوان قهرماني آسيا و مدال طلاي رقابت هاي 2018 جاكارتا را كسب كردند.
در فينال مسابقات بانوان، تيم ملي ايران با درخشش صيدي و كرمي ورزشكاران كرمانشاهي خود 27 بر 24 از سد تيم پرقدرت هند گذشت و قهرمان آسيا شد.
اين تيم قبل از حضور در فينال نيز موفق به شكست تيم هاي كره جنوبي، بنگلادش و تايلند شده اما در مقابل چين تايپه نتيجه را واگذار كردند.
در فينال كبدي مردان آسيا نيز تيم كشورمان با حضور قرباني و نصرتي موفق شد 26 بر 16 از سد كره جنوبي عبور كند و با شايستگي بر سكوي قهرماني بايستد.
تيم كبدي آقايان ايران در مسابقات قبلي خود به ترتيب از سد تيم هاي ژاپن، پاكستان و مالزي گذشته بود.

** 2 نشان نقره براي نازنين رحماني در روئينگ
نازنين رحماني يكي ديگر از ورزشكاران مدال آور كرمانشاه در مسابقات آسيايي 2018 بود كه در رشته روئينگ و در بخش چهار نفره و 2 نفره صاحب 2 مدال ارزشمند نقره شد.
وي ابتدا در تركيب تيم چهار نفره بانوان ايران در فينال بخش سبك وزن به رقابت با حريفان خود پرداخت كه وي و هم تيمي هايش موفق شدند با زمان هفت دقيقه و چهار ثانيه و 38 صدم ثانيه از خط پايان عبور و مقام نايب قهرماني را كسب كنند.
در اين رشته پاروزنان ويتنام و كره جنوبي به ترتيب مقام هاي قهرماني و سوم را كسب كردند.
رحماني همچنين در تركيب تيمي دو نفره همراه با مريم پارسا با ثبت زمان هفت دقيقه و 48 ثانيه و 38 صدم ثانيه پس از چين در جايگاه دوم قرار گرفت و دومين مدال نقره خود را بدست آورد.

** پگاه زنگنه مدال برنز كاراته را كسب كرد
يكي ديگر از ورزشكاران كرمانشاهي حاضر در مسابقات آسيايي 2018، پگاه زنگنه در رشته كاراته بود كه موفق به كسب مدال برنز رقابت هاي آسيايي شد.
زنگنه نماينده وزن 68- كيلوگرم كشورمان بود كه توانست با 2 پيروزي و يك شكست به مدال برنز مسابقات كاراته بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا دست يابد.
وي پس از آنكه در دور نخست مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد در مرحله دوم به مصاف كاراته كايي از قزاقستان رفت و در حالي كه تلاش 2 ورزشكار براي كسب امتياز نتيجه اي در برنداشت با راي داوران بازنده اعلام شد.
زنگنه اما با صعود حريف قزاقستاني خود به ديدار فينال توانست به گروه بازنده ها راه يابد و در اين مرحله ابتدا سه بر صفر از سد ورزشكار ازبكستاني گذشت تا به ديدار رده بندي برسد.
بانوي كاراته كا كرمانشاهي در اين مرحله نيز با حريفي از ويتنام روبرو شد كه در ديداري برتر با حساب 10 بر صفر پيروز شد تا به مدال برنز دست پيدا كند.

** 2 مدال برنز براي ورزشكاران واترپلوي كرمانشاهي
تيم ملي واترپلوي ايران با درخشش ارشيا الماسي و محمدجواد عباسي ورزشكاران كرمانشاهي خود موفق به كسب مقام سوم و مدال برنز مسابقات آسيايي 2018 جاكارتا شد.
تيم واترپلوي كشورمان در اولين مسابقه دور مقدماتي با حضور بازيكنان كرمانشاهي خود به مصاف سنگاپور رفت و با نتيجه 11 بر پنج حريف خود را شكست داد، همچنين تيم ايران در دومين مسابقه نيز 16 بر 11 از سد كره جنوبي گذشت.
اين تيم در سومين و آخرين مسابقه دور مقدماتي با قزاقستان يكي از مدعيان اصلي قهرماني مسابقه داد ولي در نهايت با حساب 9 بر پنج نتيجه را واگذار كرد اما توانست به عنوان تيم دوم راهي مرحله يك چهارم نهايي شود.
ملي پوشان واترپلوي ايران در اين مرحله براي راه يابي به مرحله نيمه نهايي به مصاف عربستان رفتند و توانستند با برتري 15 بر هفت به جمع چهار تيم برتر راه يابند ولي در مرحله نيمه نهايي با قبول شكست 18 بر هفت مقابل ژاپن از صعود به ديدار نهايي باز ماندند و راهي ديدار رده بندي شدند.
تيم كشورمان در آخرين مسابقه خود با چين مسابقه دادند و در حالي كه در پايان وقت معمول مسابقه برابر اين تيم هشت بر هشت مساوي شده بود در ضربات پنالتي با نتيجه هشت بر هفت صاحب برتري شد و توانست به مدال برنز اين رقابت ها براي اولين بار دست پيدا كند.
در پايان مسابقات آسيايي 2018 جاكارتا، كاروان ايران كه با 378 ورزشكار در اين رقابت ها حضور پيدا كرده بود در نهايت با كسب 20 مدال طلا، 20 مدال نقره و 22 مدال برنز در جايگاه ششمي اين رقابت ها قرار گرفت.
در اين دوره از بازي ها بيش از 11 هزار ورزشكار از 45 كشور آسيايي در 40 رشته و 462 ماده ورزشي با هم رقابت كردند كه در پايان چين، ژاپن، كره جنوبي، اندونزي و ازبكستان توانستند رتبه هاي اول تا پنجم را به خود اختصاص دهند.
گزارش: مسعود اسماعيلي
7458/8066