۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 83024064
T T
۰ نفر

نخستين كاروان حجاج كردستاني وارد كشور شدند

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۴۶
کد خبر: 83024064
نخستين كاروان حجاج كردستاني وارد كشور شدند

سنندج - ايرنا - مديركل حج و زيارت كردستان با اشاره به آغاز عمليات بازگشت حجاج اين استان به كشور گفت: نخستين كاروان متشكل از حجاج شهرستان سقز عصر چهارشنبه از مدينه منوره وارد فرودگاه همدان شدند.

هاشم ناظمي جلال روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: عمليات بازگشت حجاج استان كردستان از مدينه منوره به فردگاه همدان از امروز آغاز شده و تا 21 شهريور همه كاروان هاي استان به كشور باز مي گردند.
وي افزود: براساس برنامه زمان بندي شده دومين كاروان استان مربوط به حجاج شهرستان سنندج است كه با 2 پرواز بامداد 16 شهريور ماه وارد فرودگاه همدان خواهند شد.
مديركل حج و زيارت كردستان تاكيد كرد: در روزهاي 17 و 18 شهريور ماه نيز دو كاروان متشكل از حجاج شهرستان هاي مريوان و بيجار و يك كاروان نيز حجاج قروه و دهگلان با سه پرواز از مدينه منوره به فرودگاه همدان باز مي گردند.
وي با بيان اينكه روز 19 شهريور نيز 2 كاروان از حجاج شهرستان هاي بانه و مريوان باز خواهند گشت، يادآور شد: روزهاي 20 و 21 شهريور نيز آخرين كاروان هاي استان مربوط به حجاج مريوان، سقز و سنندج وارد فرودگاه همدان مي شوند.
ناظمي جلال اضافه كرد: در مناسك حج امسال هيچگونه مشكلي براي زائران اين استان پيش نيامد و تنها روز گذشته يك مورد فوتي (يك خانم مسن) از شهرستان بانه در مدينه منوره گزارش شده است.
وي در ادامه با بيان اينكه آخرين كاروان حجاج كردستاني روز 21 شهريور وارد مي شود، گفت: اعزام مشتاقان سرزمين وحي از فرودگاه همدان از 14 مرداد آغاز شد و 14 كاروان متشكل از يك هزار و 925 زائر ظرف مدت يك هفته به سرزمين وحي اعزام شدند.
مديركل حج و زيارت كردستان اظهار داشت: كاروان هاي حجاج استان كردستان امسال متشكل از چهار كاروان از سنندج، 2 كاروان از بانه، يك كاروان از قروه و دهگلان، سه كاروان از مريوان و سروآباد، سه كاروان از سقز و يك كاروان از بيجار بود.
به گزارش ايرنا، 85 هزار حاجي ايراني در آيين مناسك حج ابراهيمي امسال شركت كردند و با انجام 315 پرواز توسط دو شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي (هما) و هواپيمايي سعودي به سرزمين وحي اعزام شدند.
سال گذشته يك هزار و 645 زائر از استان كردستان در قالب 13 كاروان براي به جاي آوردن مناسك حج به سرزمين وحي مشرف شدند كه از اين تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/9102