۱۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۰۳
کد خبر: 83025567
T T
۰ نفر
نقشه دشمن نا امیدی ملت ایران است

اصفهان - ایرنا - امام جمعه موقت اصفهان گفت: در شرایط كنونی دشمن در صدد نا امید كردن مردم ایران است و باید صبور بود و نقشه دشمن را ناكام گذاشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی درخطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: مشكلات و فشارها یك امتحان الهی است اگر صبر كردید و خدا را فراموش نكردید مطئمن باشید خداوند سبحان پشتیبان ماست.
وی همچنین با اشاره به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: هم اینك مردم روزهای سختی را می گذرانند، كسانی كه در راس كارند تدبیركنند و از دیگران هم كمك بخواهند و مسئولان با شهامت بگوید دلیل این همه نوسان قیمت ها در بازار ارز و كالا در چیست.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینكه هنوز تحریم ها شروع نشده و این اتفاق ها در حال رخ دادن است افزود : همه باید هوشیار باشند و همان طور كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند هر گونه مذاكره با آمریكا منتفی است و امكان مذاكره با اروپایی ها هم نیست و باید با نگاه شك آلود به وعده های آنها نگاه كرد.
حجت الاسلام میردامادی گفت: اشاره رهبر معظم انقلاب این است دشمن جرات حمله به ما را ندارد و می داند كه شكست می خورد ؛ همه می دانند اگر آنها حمله كردند چه بلایی بر سرشان می آید ، ملت، ارتش ، سپاه و بسیج ایران اثری از آثار دشمن باقی نخواهند گذاشت.
وی با بیان اینكه عده ای از كشورهای اسلامی دارند نوكری استكبار و كفر را می كنند به تفاوت صلح امام حسن (ع) و شهادت امام حسین (ع) اشاره كرد و افزود : به امام حسین (ع) پیشنهاد بیعت دادند و این موضوع با مسالمت و صلح فرق دارد.
حجت الاسلام میردامادی افزود: امام حسین (ع) به هچ عنوان حاضر نبودند حكومت یك فرد فاسد را بپذیرند و در روز عاشورا یكی از سخنان ایشان آگاهی بخشی در این موضوع بود.
امام جمعه موقت اصفهان تاكید كرد: ما هم در چنین شرایطی قرار داریم و زیر انواع فشار وضعیت سختی داریم ولی تمام این مشكلات را پشت سر می گذاریم بدون اینكه تسلیم دشمن و نیرنگ های غرب شویم.
حجت الاسلام میردامادی همچنین احتكار و انبار كردن اجناس مورد نیاز مردم را نكوهش كرد و گفت : انبار و مخفی كردن اجناس از گناهان غیر قابل بخشش است.
وی در ادامه با اشاره به آغاز ماه محرم افزود: راه انداختن دسته های عزاداری خوب است و اسلام شیعه را حفظ كرده است و نباید در این زمینه كم كاری كرد.
امام جمعه موقت اصفهان در عین حال مردم را به دوری از بدعت های دینی و خرافات فراخواند و گفت: عصر ارتباطات است و هر كاری كه انجام شود سریع منتشر می شود، یكسری خرافات جز تحقیر شیعه و بهانه دادن دست دشمن ، اسرائیل و غربی ها چیز دیگری نیست.
وی تاكید كرد: آنها در تحلیل های خود می گویند كسانی كه به خودشان رحم نمی كنند اگر قدرت دستشان بیاید با ما چه می كنند و مردم تلاش كنند در كنار تعظیم شعائر دینی ، اهداف سید الشهدا را نیز مدنظر قرار دهند.
امام جمعه موقت اصفهان همچنین با اشاره به جشن عاطفه ها افزود: این یك امر انسانی است كه با توجه به سختی هایی كه وجود دارد مردم به دانش آموزان كم بضاعت كمك كنند.
وی همچنین گرفتن وجه از اولیا هنگام ثبت نام در مدارس دولتی را نادرست دانست و خواهان مراعات وضعیت اقتصادی مردم در این زمینه شد.
8114/ 6022