۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83026511
T T
۰ نفر
17 شهريور نماد پايمردي ملت ايران در مقابل استكبار است

يزد - ايرنا - رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي يزد با گراميداشت ياد و خاطره شهداي 17 شهريور سال 1357 ، گفت: 17 شهريور روزي ماندگار در تاريخ انقلاب و نماد عيني پايمردي ملت ايران در برابر استكبار جهاني و حاميان آنهاست.

حجت الاسلام محمد فخرالديني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مردم ايران در زمان رژيم گذشته براي پيروزي نظام در برابر دشمن از خود مقاومت و ايستادگي نشان دادند و شهداي زيادي هم براي اجراي ارزش هاي ديني تقديم كردند.
وي ادامه داد: 17 شهريور از روزهاي تاثيرگذار انقلاب است و بايد ابعاد آن توسط نهادهاي فرهنگي ، تبليغي و همراهي رسانه هاي گروهي بازكاوي و براي مردم به خصوص جوانان تبيين شود.
اين مسئول فرهنگي استان اظهار داشت: اگر مقاومت ، شهادت زنان و جوانان در 17 شهريور نبود، قطعا انقلاب پيروز نمي شد، بايد همواره اين روز و خاطره شهداي آن را زنده نگه بداريم .
به گفته فخرالديني، به اين مناسبت امروز در اغلب مساجد استان توسط ائمه جماعت و كارشناسان مذهبي، برنامه هاي بصيرتي و معرفتي در خصوص ابعاد يوم الله 17 شهريو پيش بيني و برگزار شد.
در حادثه 17 شهريور 1357 كه به جمعه سياه معروف است تعداد زيادي از تظاهركنندگان در ميدان شهدا (ژاله سابق) توسط نيروهاي نظامي رژيم گذشته به شهادت رسيدند.
استان يزد يا يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت، سه هزار و 850 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرد.
7536/ 2047/