۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۱:۱۴
کد خبر: 83028190
T T
۰ نفر
ولايت و امامت سرمايه ناب ديني است

اراك - ايرنا - دبيركل بنياد بين المللي غدير گفت: ولايت و امامت سرمايه ناب دين اسلام است كه با جريان غدير گره خورده و جاودانه شده است.

گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين « كاظم صديقي» شامگاه يكشنبه در همايش مناديان غدير در استاندار مركزي افزود: جريان پر بركت غدير بايد همواره مورد توجه مسلمانان باشد چرا كه مفاهيم عميق آن راه انحراف را در جامعه اسلامي سد مي كند.
وي اظهار داشت: واقعه غدير تمام ابهامات و مسائل پيرامون ولايت پذيري و امامت را زدود.
دبيركل بنياد بين المللي غدير توضيح داد: ولايت دروازه ورود به توحيداست و غدير واقعه اي بود كه مولفه هاي امامت و ولايت را تشريح كرد.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي افزود: سبك زندگي و تفكر حضرت علي (ع) بهترين الگوي زيستي است كه در خود سرچشمه اي از معرفت دارد.
وي اظهارداشت: نظام نامه اميرالمومنين علي (ع) به عنوان منشور حكومتي به مالك اشتر ارائه شد كه با وجود گذر زمان آموزه هاي ناب آن راهگشا و كاربردي است.
امام جمعه موقت تهران گفت: عمل كنندگان به الگوي رفتاري و فكري امام علي (ع)توانستند در انقلاب اسلامي نقش آفريني كنند و شيوه حكومتداري اسلامي را مبدا تحولات جهاني تا ظهور حضرت مهدي (ع) قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين صديقي افزود: مشكلات اقتصادي كنوني در جامعه محصول غفلت از آموزه هاي تربيتي ولايي است و با توجه به اينكه فقر در فرهنگ علوي ننگ است بايد در سايه وحدت و همراهي براي زدودن اين نقيصه از جامعه كوشيد.
دبيركل بنياد بين المللي غدير گفت: مسئولان اجرايي، قضايي و نمايندگان مردم در خانه ملت بايد با مديريت مطلوب تر و هماهنگي در امور براي كاهش مشكلات معيشتي مردم بكوشند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي نيز گفت: غدير مكتبي انسان ساز است و مفاهيم بلند آن بايد در زندگي روزمره همه اقشار جامعه وارد شود.
آيت الله «قربانعلي دري نجف آبادي» افزود: غدير فرهنگي است كه شاگردان آن زينب كبري(س)، مقداد، عمار و كميل ها هستند و راه اميرالمؤمنين (ع) از نظر علمي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي، اخلاقي در دنيا دنبال مي شود و رهروان خاص خود را دارد.
وي خاطرنشان كرد: استقامت در راه حق و پاسداري از حرين ولايت و امامت راه پيشواي نخست شيعيان است.
معاون، سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مركزي نيز در اين همايش گفت: دنيا تشنه عدالت، منش، روش كلامي و عملي پيامبر خدا و حضرت علي ( ع) است و بايد مظلوميت و عدالت خواهي آن امام همام به بهترين شكل براي آشنايي نسل جوان تبيين شود.
«فتح الله حقيقي» اظهارداشت: جايگاه جمهوري اسلامي در چهلمين سالگرد پيروز انقلاب هر روز در دنيا باارزش تر مي شود و بايد براي اين سرمايه گرانسنگ شاكر بود.
واقعه غدير از مهم‌ترين وقايع تاريخ اسلام است كه در آن، پيامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذي‌الحجه سال دهم قمري در مكاني به نام غديرخم، امام علي (ع) را ولي و جانشين خود معرفي كرد و حاضران كه بزرگان صحابه نيز در ميان آنان بودند در آنجا با امام علي (ع) بيعت كردند.
6991/6013/