به گزارش ايرنا علي مصطفوي روز دوشنبه در شوراي پشتيباني سواد آموزي آذربايجان غربي افزود: جلسات شوراي پشتيباني سواد آموزي استان بايد با بررسي چالش هاي اين حوزه همراه باشد و تصميم هاي عملياتي اتخاذ شود.
وي گفت: وجود آمار دقيق از بيسوادان استان از ملزومات برنامه ريزي است و اعداد و ارقام ارائه شده توسط مركز آمار ايران بايد مرجع باشد.
مصطفوي با اشاره به رتبه 29 استان در بخش سواد آموزي كشور اضافه كرد: اين رتبه برازنده استان نبوده و لازم است تا مسوولان با همت و تلاش بيشتري وارد عمل شوند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي نيز در اين جلسه گفت: اين استان نيازمند بهبود جايگاه در كشور در زمينه سوادآموزي است.
ابراهيم محمدي افزود: در سال گذشته حجم ابلاغي سواد آموزي براي استان 36 هزار و 100 نفر بوده كه از اين تعداد 18 هزار نفر در سواد آموزي، هفت هزار نفر در دوره تحكيم و 11 هزار و 100 نفر در دوره انطباق بودند.
وي ادامه داد: آذربايجان غربي از نظر ميانگين رشد سواد آموزان تحت پوشش بين سال هاي 1395 و 1396 در رتبه ششم كشوري را كسب كرده ولي با توجه به فاصله اندك ميانگين استان با كشور نيازمند ارتقاي سريع چهار درصدي ميانگين باسوادي در استان است تا لقب بيسوادي از روي آن حذف شود.
به گزارش ايرنا مطابق سرشماري سال 1395 در استان 195 هزار نفر بيسواد در گروه سني 10 تا 49 سال وجود دارد؛ اين استان رتبه 29 كشور در ميزان باسوادي را دارد.
7125/3072
اروميه- ايرنا- سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري آذربايجان غربي با بيان اينكه شتاب بخشي به سواد آموزي نيازمند تعامل دستگاه هاي دولتي است، گفت: ميزان همكاري دستگاه ها با آموزش و پرورش در اين زمينه در ارزيابي مديران منظور مي شود.