۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83028859
T T
۰ نفر
شناسایی شاخص ترین كانون های مساجد سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان - ایرنا - سرپرست دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: گزینش شاخص ترین كانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان توسط كارشناسان ستاد عالی مساجد كشور از امروز/دوشنبه/ آغاز شد.

حجت الاسلام مهدی پودینه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 44 كانون فعال سیستان و بلوچستان برای انجام مصاحبه معرفی شدند كه در نهایت 22 كانون شاخص و مطلوب این استان انتخاب می شوند.
وی برخورداری از امكانات مطلوب سخت افزاری و تجهیزاتی كانون، داشتن حداقل تحصیلات كارشناسی یا معادل آن برای مدیر كانون، جذب كودكان به مساجد، كارهای فرهنگی و كمك به حل مشكلات محله را از جمله شرایط و ضوابط كانون‌ های الگوی پیشنهادی به ستاد عالی كانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد عنوان كرد.
سرپرست دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: كانون شاخص انتخاب شده استان در هر شهرستان نقش محوری برنامه ها را برعهده خواهند گرفت.
حجت الاسلام پودینه خاطر نشان كرد: هم اینك هزار و 301 كانون فرهنگی هنری مساجد در سیستان و بلوچستان فعال است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از كارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یكی از استان های برتر كشور در زمینه فعالیت های قرآنی بحساب می آید به طوری كه علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن كریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و كلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تكیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل كرده است.
7316**3213