۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83029931
T T
۰ نفر

15 تن مكمل‌ سوخت زيستي به عراق صادر شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83029931
15 تن مكمل‌ سوخت زيستي به عراق صادر شد

اروميه- ايرنا- رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي گفت: براي نخستين بار مكمل‌ سوخت زيستي به همت شركت تاكستان صنعت غرب با هدف استفاده از سوخت هاي زيست محيطي به توليد انبوه رسيد و نخستين محموله از اين ماده به ميزان 15 تن با ارزش هشت هزار دلار به كشور عراق صادر شد.

حسن حيدري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در مرحله بعدي نيز اين شركت محموله اي به ارزش 13 هزار دلار را به عراق صادر مي كند.
وي ادامه داد: شركت تاكستان صنعت غرب از واحدهاي مستقر در پارك علم و فناوري آذربايجان ‌غربي بوده كه موفق به توليد مكمل‌‌هاي سوخت زيستي شده است.
وي بيان كرد: ظرفيت صادرات مكمل سوخت زيستي اين شركت طي يك سال به بيش از 200 هزار دلار مي رسد.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي افزود: با توجه به شرايط موجود و هزينه‌هاي ثابت در مرحله اول صادرات، ميزان سوددهي پايين است ولي در مراحل بعدي صادرات ميزان سوددهي اين شركت نيز افزايش مي يابد.
وي ادامه داد: ورود به حوزه صادرات يكي از برنامه‌هاي اصلي اين پارك براي شركت‌هاي مستقر در سال‌هاي آينده بوده و در اين راستا برگزاري تور‌هاي فناوري و شركت در نمايشگاه‌هاي بين المللي خارج از كشور جزو برنامه‌هاي اصلي اين پارك به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است؛ اين نهاد به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش بنيان تلاش مي كند تا با استفاده از موقعيت ممتاز همجواري با سه كشور آسيايي و اروپايي و دارا بودن هفت مرز رسمي در سطح كشور به حمايت همه جانبه از شركت هاي مبتني بر دانايي و خلاقيت و جذب سرمايه گذار بپردازد.
مديران اين پارك در تلاش هستند تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم كنند و نقش كليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شركت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشند.
از سال 1396 تاكنون 12 رويداد شتاب ' استارت آپ ويكند ' با حمايت پارك علم و فناوري در آذربايجان غربي برگزار شده است و در مجموع 39 ايده منتخب در مراكز رشد مراحل نخست اجرايي را طي مي كند.
8135/2093