۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83030081
T T
۰ نفر
حمایت ویژه برای حضور موثر خبرنگاران در پیاده روی اربعین 97

تهران- ایرنا- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از هماهنگی با ستاد اربعین كشور برای حمایت ویژه از اعزام خبرنگاران و برنامه های آموزشی برای حضور موثر و هوشمندانه رسانه ها در پیاده روی اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، محمد سلطانی فر روز سه شنبه در دیدار اعضای كمیته فرهنگی ستاد اربعین كشور، گفت: آمادگی داریم ضمن ثبت نام از خبرنگاران برای پوشش رسانه ای مراسم اربعین، زمینه آموزش روزنامه نگاری ویژه برای این مراسم بزرگ را با همكاری ستاد اربعین فراهم كنیم.
سلطانی فر خاطرنشان كرد: با توجه به حساسیت هایی كه اخیرا در روابط ایران و عراق ایجاد شده به دنبال حضور هوشیارانه رسانه های موثر در این مراسم هستیم. وی افزود: معاونت مطبوعاتی آماده است تا با هماهنگی ستاد اربعین كشور، كارت خبرنگاری ویژه اربعین ٩٧ را برای رسانه‌های متقاضی حضور در این مراسم صادر كند.
در این نشست كه مدیركل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی برای راه اندازی ستادی برای انجام فرایند های ثبت نام، صدور كارت خبرنگاری ویژه اربعین و ارائه آموزش های لازم به خبرنگاران عازم تشكیل شود.
سلطانی فر تصریح كرد: درصورت آمادگی ستاد اربعین این امكان وجود دارد كه خبرنگاران خارجی مستقر در ایران را نیز در قالب تیم خبری و تولید محتوا عازم مراسم اربعین در عراق كنیم.
حجت الاسلام حمید احمدی، معاون فرهنگی آموزشی ستاد اربعین كشور نیز در این نشست با ابراز خرسندی از هماهنگی های انجام شده برای فعالیت های فرهنگی مراسم اربعین 97، گزارشی از اقدامات كمیته فرهنگی-آموزشی ستاد اربعین در سال های گذشته و برنامه این كمیته در سال جاری ارائه داد.
احمدی گفت: بر اساس ارزیابی های رصدی از پوشش خبری پیاده روی اربعین در سالهای گذشته ضرورت دارد جلسات آموزشی با مدیران رسانه ها برگزار شود.
وی همچنین از آمادگی ستاد اربعین كشور برای حمایت ویژه از حضور خبرنگاران رسانه ها برای پوشش موثر مراسم پیاده روی اربعین خبر داد و تصریح كرد: این امكانات با هماهنگی معاونت مطبوعاتی قابل ارائه به خبرنگاران متقاضی است.
فراهنگ**1355** 1701
۰ نفر