۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83030084
T T
۰ نفر

29 ويژه برنامه با محور دفاع مقدس در آبادان تدوين شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 83030084
29 ويژه برنامه با محور دفاع مقدس در آبادان تدوين شد

آبادان - ايرنا - دبير ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس آبادان با بيان اينكه تمهيدات لازم براي برگزاري برنامه هاي هفته بزرگداشت دفاع مقدس و سالروز شكست حصر آبادان اتخاذ شده گفت:به اين مناسبت 29 برنامه محوري تدوين شده است.

به گزارش ايرنا سرهنگ سعيد صريحي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مركز فرهنگي دفاع مقدس آبادان، شعار امسال هفته دفاع را 'ما توانستيم' بيان كرد و اظهار داشت: به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و شكست حصر آبادان هشت كميته هماهنگي برگزاري برنامه هاي دفاع مقدس از جمله كميته فرهنگي، فضاسازي و تبليغات، ايثارگران، نظامي و انتظامي، پشتيبان، ورزش و جوانان و كميته بانوان تشكيل شده است.
وي مهمترين برنامه نخستين روز هفته دفاع مقدس آبادان را ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران عنوان كرد و گفت: روايت گري در مدارس، توليد نماهنگ، كليپ از ديگر برنامه هاي دفاع مقدس در آبادان است.
صريحي با اشاره به نواختن زنگ مقاومت در مدارس، بازديد دانش آموزان از باغ موزه دفاع مقدس در روز بازگشايي مدارس گفت: در سومين روز هفته دفاع مقدس همايش بزرگداشت شهداي آموزش و پرورش برگزار مي شود.
وي تجليل از انصاف و بازارياني كه در دفاع مقدس نقش موثري داشتند ، برپايي ايستگاه صلواتي، برگزاري رژه نيروهاي مسلح، گراميداشت شهداي عمليات ثامن الائمه (ع) و غبارروبي از مزار شهداي آبادان و گراميداشت شهداي مدافع حرم از مهمترين برنامه هاي هفته دفاع مقدس در اين شهرستان در هفته دفاع مقدس است.
صريحي ، به صدا در آمدن بوق كشتي ها، خودروها و رژه مشترك نيروهاي مسلح مستقر در شهرهاي آبادان و خرمشهر شامل نيروهاي نظامي، انتظامي، بسيج و عشاير همزمان با سالروز شكست حصر آبادان در روز پنج مهر را از ديگر برنامه هاي هفته دفاع مقدس برشمرد.
مسئول مركز فرهنگي دفاع مقدس آبادان با اشاره به جايگاه دفاع مقدس در نظام جمهوري اسلامي نقش مردم در شكست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس را مهم بيان كرد و گفت: اگر مقاومت مردم در شكست حصر آبادان نبود اين شهر به تصرف دشمن در مي آمد.
عمليات ثامن الائمه يكي از مهم ترين نبردهاي دفاع مقدس است كه در آن رزمندگان اسلام با اقتدار و ابتكار عمل توانستند شكست سختي را بر دشمن بعثي وارد سازند و حصر آبادان را در هم شكنند.
7100/6068