۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85595559
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ کمیته بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان تشکیل شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85595559
۱۱ کمیته بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان تشکیل شد

آبادان - ایرنا - معاون استاتدار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان زنده نگه داشتن یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری‌ و فداکاری‌ رزمندگان را از اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس بیان کرد و گفت: ۱۱ کمیته کاری برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبادان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان عباسپور روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در یادمان شهید تندگویان برگزار شد بیان کرد: این کمیته‌ها در زمینه‌های تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ایثارگران، بانوان، تدارکات و پشتیبانی، فرهنگی، فضاسازی، تبلیغات و ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

وی فعالیت کمیته‌های دفاع مقدس آبادان را در راستای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس، و گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان بر شمرد و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای فرهنگی در دوم مهرماه و شهدای آتش‌نشان در هفتم مهر از برنامه‌های مهم شهرستان آبادان هفته دفاع مقدس است.

عباسپور دفاع مقدس را دستاوردی بزرگی برای ملت بزرگ ایران در هشت سال مقاومت در برابر دشمن بعثی دانست و اظهار کرد: باید رشادت‌های رزمندگان به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی هشت سال در جنگی نابرابر مقابل دشمن بعثی و استکبار ایستادند و اجازه ندادند انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن در سطح جهان کمرنگ شود.

وی به اهمیت و جایگاه پنج مهر سالروز شکست حصر آبادان در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: عملیات ثامن الائمه که منجر به شکست حصر آبادان و فرار دشمن بعثی شد مقدمه ای برای آزادسازی خرمشهر قهرمان بود.

فرماندار ویژه آبادان گفت: همزمان با سالروز شکست حصر آبادان از سرداران، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل و با حضور سرداران هشت سال دفاع مقدس چگونگی اجرا و طراحی این عملیات تشریح و تبین خواهد شد.

وی تجلیل از هنرمندان عرصه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته عنوان کرد و افزود: همزمان با روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی از نیروهای آتش‌نشان هشت سل دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

عباسپور بهره‌گیری از فضای مجازی برای نمایش اقتدار نظام اسلامی در هفته دفاع مقدس را ضروری دانست و اضافه کرد: ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح یگان‌های انتظامی و نظامی نباید کمرنگ باشد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس برای جهان اسلام افتخار آمیز است، افزود: آبادان پایتخت مقاومت ایران است، دشمن آمده بود در ابتدا مرز را فتح کند اما با مقاومت مردم آبادان مواجه شد، جنس کار دفاع مقدس در آبادان مردمی بود.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه پنج مهر باید به نمادی برای آبادان در جمهوری اسلامی تبدیل شود اظهار کرد: در تلاش هستیم پنج مهر در تقویم رسمی بعنوان آبادان نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه آبادان بیش از چهار و هزار و ۷۰۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرد گفت: تمام مردم آبادان در جنگ نقش آفرینی کردند.

وی افزود: در تلاش هستیم رئیس مجلس شورای اسلامی برای هفته دفاع مقدس در آبادان حضور یابد تا با حضور وی برنامه‌ها اجرا شود.

بر اساس این گزارش هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می شود.

۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ ارتش متجاوز بعث عراق با عبور از مرزها به خاک میهن اسلامی حمله کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha