۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83030151
T T
۰ نفر

پرچم متبرك شده حرم حضرت زينب در گناوه برافراشته شد

۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83030151
پرچم متبرك شده حرم حضرت زينب در گناوه برافراشته شد

گناوه-ايرنا- در اولين روز ماه محرم ، پرچم متبرك شده حرم حضرت زينب(س) درحسينيه كوي عبدامام گناوه با حضور دوستداران اهل بيت (ع) به اهتزاز در آمد.

به گزارش ايرنا، اين آيين معنوي روز دوشنبه با حضور پرشور مردم و مسئولان شهر گناوه برگزار شد و برنامه هاي مختلفي از جمله پيشواز ماه‌هاي محرم و صفر با نواخته شدن سنج و دمام، نواي چاوشي و مداحي به اجرا درآمد. رئيس اداره تبليغات اسلامي گناوه در اين آيين گفت: قيام عاشورا حركتي بود كه هيچ گاه از بين نمي رود و پس از گذشت 1400 سال همچنان زنده و ماندگار مانده كه نتيجه آن عزت و اقتدار براي پيروان اين نهضت است.
حجت الاسلام آيت اندرزيان افزود: نصب پرچم و پوشيدن لباس سياه در محرم نشانه عزت و اقتدار ما است و ضرورت دارد كه امروز بيش از هر زمان ديگر نهضت عاشورا تبيين و گسترش يابد.
وي اظهارداشت: دشمن به هر طريقي مي خواهد محرم را از ما بگيرد كه حضور پرشور و گسترده همه اقشار در آيين هاي محرم و صفر نقشه هاي آنان را خنثي مي كند.
مسئول هيات متوسلين زينب كبري(س) بندر گناوه گفت: به بركت ائمه اطهار و راه سرخ ابا عبدالله الحسين (ع) حضور در مراسم محرم و صفر علاوه بر بزرگداشت حماسه حسيني، باعث نزديكي و تاليف قلوب مردم در حوزه هاي اجتماعي نيز مي شود.
محمد مظفري افزود: امروز بيشتر از هميشه جامعه نياز به كار فرهنگي دارد و از هيات هاي مذهبي انتظار داريم برنامه ريزي منسجمي براي هرچه بهتر برگزاريمراسم ايام محرم و صفر كنند.
وي برگزاري مراسم روضه خواني، سينه زني پامنبري، زيارت عاشورا، سينه زني سنتي، صبح روسياه، مختك گرداني، حجله قاسم، سنج و دمام، چاوشي خواني، شير خوارگان حسيني، تجليل از خادمين و پيرغلامان حسيني، راهپيمايي روز اربعين و برپايي نمايشگاه عكس را از مهمترين فعاليت هاي هيات متوسلين زينب كبري(س) بندر گناوه در ايام محرم و صفر عنوان كرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043