۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۹
کد خبر: 83031448
T T
۰ نفر
آثار نادری، كیارستمی و زرین كلك بر پرده سینمای كانون

تهران - ایرنا - مدیركل سینما و تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، گفت: آثار كارگردانان مطرح سینمای ایران از جمله نادری، كیمیایی، كیارستمی و زرین كلك را در قالب هفته فیلم در مراكز كانون در سراسر كشور دنبال خواهیم كرد.

علیرضا كریمی‌صارمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره برنامه‌های كانون در روز ملی سینما، اظهار داشت: فعالیت كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان از اواخر دهه 50 در حوزه سینما آغاز شده است و همواره در طول این 40 سال سینماگران بزرگی در كانون فعالیت كرده اند.
وی افزود: امسال در روز ملی سینما تصمیم گرفتیم آثار شاخص كارگردانان مطرح سینما كه در كانون فیلم های كوتاه تولید كرده اند را به معرض نمایش بگذاریم.
مدیركل سینما و تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، با اشاره به اینكه در این برنامه آثاری از هنرمندانی چون مسعود كیمیایی، علی‌اكبر صادقی، عباس كیارستمی، فرشید مثقالی، امیر نادری و نورالدین زرین‌كلك اكران شده است، گفت: تلاش كرده‌ایم فیلم‎های در پك‌های 8، 9 یا پنج تایی در ژانرهای مختلف دسته بندی و اكران شوند.
كریمی صارمی با اشاره به استقبال خوب هنرمندان و سینمادوستان از این برنامه، افزود: برنامه مرور فیلم‌های كانون در روز ملی سینما از ساعت 11 صبح آغاز شده كه تا ساعت 19 نیز ادامه دارد و همه علاقه مندان می توانند به صورت رایگان از تماشای این فیلم‌ها لذت ببرند.
وی تاكید كرد: از آنجا كه فرصت دیدن فیلم های كوتاه بزرگان هنر هفتم بر روی پرده سینما كمتر برای علاقه مندان به این هنر مهیا می‌شود بنابراین فرصت مناسبی برای تماشای فیلم‌های این بزرگان مهیا است.
كریمی صارمی گفت: این برنامه مختص تهران در روز سینما تعبیه شده است اما همزمان با این برنامه كتابخانه‌های كانون در سراسر كشور امروز نمایش فیلم خواهند داشت.
وی افزود: پخش نمایش فیلم‌های كوتاه بزرگان سینمای ایران نیز بعد از ایام محرم به صورت هفته فیلم در مراكز كانون در سراسر كشور اجرا خواهد شد.
مدیركل سینما و تئاتر كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، خاطرنشان كرد: محصولات فیلم كوتاه كانون از ابتدای فعالیت حدود 400 اثر است كه در این برنامه تقریبا 30 فیلم در ژانرهای مختلف و از هنرمندان بزرگ نمایش داده می‌شود.
فراهنگ**9246** 1418
۰ نفر