۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83032418
T T
۰ نفر

سرانه فضاي آموزش و پرورش در كشور حدود 5 متر مربع است

۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 83032418
سرانه فضاي آموزش و پرورش در كشور حدود 5 متر مربع است

نوشهر - ايرنا - وزير آموزش و پرورش با اشاره به كمبود فضاي آموزشي در كشور گفت: در حال حاضر سرانه فضاي آموزشي و پرورشي در كشور حدود 5 متر مربع است.

سيدمحمد بطحايي روز پنجشنبه در حاشيه افتتاح سالن ورزشي الزهرا در نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اين در حالي است كه سرانه فضاي آموزشي براساس استاندارد بايد 8 متر مربع باشد.
وي تاكيد كرد: با توجه به كمبود فضاي آموزش و پرورش در كشور، دولت تلاش دارد تا اين فضا را افزايش دهد.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در اين ميان وضعيت سرانه ورزشي كشور بويژه براي دختران بسيار كم است و لازم است كه نهادها و دستگاهها با مساعدت فضاي ورزشي خود را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهند تا در آينده شاهد كاهش مشكلات جسمي و روحي دانش آموزان باشيم.
وي افزود: در راستاي افزايش فضاي ورزشي نيز تا پايان سال جاري 500 فضاي ورزشي در كشور به بهره برداري خواهد رسيد كه از اين تعداد 250 زمين چمن مصنوعي است.
بطحايي ادامه داد: از تعداد 250 زمين چمن مصنوعي 100 زمين چمن مصنوعي توسط بخش خصوصي و 150 زمين چمن مصنوعي ديگر هم توسط وزارت آموزش و پرورش ساخته مي شود.
سالن ورزشي الزهرا مدرسه متوسطه دوم فرزانگان نوشهر روز پنجشنبه در آييني با حضور وزير آموزش و پرورش به بهره‌برداري رسيد.
اين سالن ورزشي به مساحت 600 متر مربع و با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد و 800 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني اداره كل آموزش و پرورش مازندران آماده بهره برداري شد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس مازندران در آئين افتتاح سالن ورزشي الزهرا نوشهر همچنين از آغاز بهره برداري 28 پروژه آموزشي و پرورشي در مازندران همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: براي تكميل و بهره برداري اين پروژه ها 30 ميليارد تومان هزينه شده است.
اداره كل آموزش و پرورش مازندران داراي 180 سالن ورزشي است با اين همه سرانه فضاي ورزشي دانش آموزان استان از ميانگين كشوري پايين تر است.
در حال حاضر ميانگين سرانه ورزشي دانش آموزان در كشور 15 سانتي مترمربع و در مازندران هشت سانتي مترمربع است .
وزير اموزش و پرورش در سفر يك روزه خود به استان مازندران در همايش فرهنگيان شهرستان هاي نوشهر، چالوس و كلاردشت دراردوگاه شهيد رسولي نوشهر سخنراني كرد.
/1295/ 1602/ 1899