۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 83032797
T T
۰ نفر

اميدآفريني بسيجيان در رزمايش عاشوراييان

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 83032797
اميدآفريني بسيجيان در رزمايش عاشوراييان

اروميه- ايرنا- بسيجيان پير و جوان آذربايجان غربي با عشق به پرچم مقدس جمهوري اسلامي بار ديگر با خلوص نيت لباس خدمت بر تن كردند و براي اميدآفريني در مناطق محروم و نمايش اقتدار در مرحله دوم از رزمايش سراسري اقتدار عاشورايي كمر همت بستند.

به گزارش ايرنا رزمندگان اروميه اي ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 22 شهريور برابر با سوم ماه محرم براي شركت در «رزمايش سراسري اقتدار عاشورايي بسيج سپاهيان حضرت محمد رسول الله (ص) 2 » از مقابل مصلي اروميه و نقاط ديگر شهر به سمت خيابان امام 2 پياده روي كردند.
عاشقي، براي دور كردن بلا اسفند دود مي كرد و دريادل ديگري بي سيم به دست و سربند يا ابوالفضل بر پيشاني، لبيك مي گفت؛ روحاني بسيجي پيشكسوتي هم با سربند يا حسين مظلوم اين عاشقان آباداني و امنيت را از زير قرآن عبور مي داد.
در قسمت ديگر شهر در ميدان ايالت اين سربندها جشنواره رنگ ها را به نمايش گذاشته بود؛ احتزاز پرچم مقدس جمهوري اسلامي، يادآور دوران جنگ براي پيشكسوتان و «يا حسين»، «يا حسين مظلوم»، «يا حسين شهيد»، « باولايت تا شهادت» و «يا ابوالفضل» پرطرفدارترين سربندها در بين نوجوانان و جوانان بسيجي اين رزمايش بود.
بلندگوهاي ميدان ايالت با پخش سرودهاي دوران جنگ بر شور و حال اين رزمايش مي افزودند و شعارهاي «لبيك يا حسين»، «لبيك يا زينب»، «حسين حسين شعار ما شهادت افتخار ما» و «ما همه سرباز توييم خامنه اي/گوش به فرمان توييم خامنه اي» در فضاي خيابان امام خميني (ره) طنين انداز بود.
گردان‌هاي بيت‌المقدس پس از پياده روي در سطح شهر در قالب 6 گردان در پايان در خيابان امام اروميه تجمع كردند تا اقتدار عاشورايي خود را به رخ دشمنان بكشنند و بارقه هاي اميد را در دل دوستان روشن كنند.
سردار حبيب شهسواري فرمانده سپاه شهداي آذربايجان غربي و هيات همراه در ابتداي مراسم با نواي گروه موزيك به شهداي استان اداي احترام كرده و از گروه هاي جهادي و گردان هاي حاضر در تجمع بازديد كردند.
سردار شهسواري در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه رزمايش سراسري سپاهيان محمد رسول الله ( ص ) ياد آور اعزام سپاهيان 100 هزار نفري به جبهه هاي جنگ در سال 1365 است، گفت: بسيجيان سلحشور با شركت در اين رزمايش و نمايش انسجام و وحدت نيروهاي انقلاب حماسه ماندگار ديگري خلق كردند تا اقتدار و آمادگي خود را به رخ دشمنان نظام بكشانند.
وي با اشاره به اينكه بسيجيان اين رزمايش با اقتدار و صلابت پيام وحدت و انسجام ملي را به گوش همه رساندند، افزود: تقويت روحيه اميد و نشاط در بين رزمندگان و ايجاد ياس در بين دشمنان و نيز آموزش تكنيكي و تاكتيكي بسيجيان از اهداف مهم اين رزمايش است.
وي اضافه كرد: گروه هاي جهادي آذربايجان غربي در عرصه هاي عمراني، فرهنگي، آموزشي و بهداشت و سلامت تحت عنوان خدمت بي منت پاي كار آمدند و حضور پرشور بسيجيان استان در اين رزمايش نشانگر تبلور وحدت، ولايت پذيري و سربازي براي ولايت است.
سردار شهسواري با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري تاكيد كرد: جنگ رواني دشمن، جنگ اقتصادي و مقابله با پيشرفت و اقتدار ملت از حربه هاي دشمنان براي ايران است و بايد با صميمت و انسجام ملي در برابر اين توطئه ها ايستاد.
پس از سخنراني سردار شهسواري بسيجيان لبيك گويان از دروازه قرآن عبور كردند و گردان ها به اردوگاه هاي تعيين شده و گروه هاي جهادي به منظور خدمت رساني به ساكنان مناطق حاشيه شهر بدرقه شدند.
2 گروه جهادي به روستاي «بادكي» از توابع اروميه اعزام شدند تا در كنار اميدآفريني براي مردم محروم منطقه در ساخت خانه هاي محروم تا حد توان مشاركت و روحيه انسجام ملي را در عمل پياده كنند.
بسيجيان 17 و 18 ساله مشتاق سازندگي در قسمتي از اين روستا بي توجه به نگاه روستاييان متعجب در ساخت يك خانه محروم آستين بالا زدند و نوبتي به جا به جا كردن شن و آجر پرداختند.
تعداد اعضاي اين گروه از 2 حوزه بسيج به 25 نفر مي رسيد كه با سربند «تا آخر ايستاده ايم» براي مشاركت در احداث اين خانه سر از پا نمي شناختند.
در يخش ديگري از همين روستا 16 دانش آموز بسيجي كه كم سن و سال ترين آنان 14 و بزرگترين شان 17 سال داشت با اشتياق غيرقابل وصفي از راه رسيدند.
«تا شب اين خانه را تمام مي كنيم» و «امروز يك ساختمان سه طبقه خواهيم زد» از سخنان با نشاط محفل پرشور اين بسيجيان بود.
استاد بناكار نكته هاي لازم را به اين نوجوانان توصيه مي كرد و اين قشر مشتاق با كمي بازيگوشي اما مودبانه از وي تبعيت مي كردند.
خستگي در بين اين بسيجيان لغت مهجوري بود و گاه گاهي با ذكر صلواتي نيروي از دست رفته خود را به دست مي آوردند و براي خوشحالي يك خانواده با تمام توان در تكاپو بودند.
به گزارش ايرنا رزمايش سراسري اقتدار عاشوراييان بسيج سپاهيان محمد رسول الله (ص) 2 با اعلام رمز ' لبيك يا حسين' توسط سردار حبيب شهسواري در آذربايجان غربي آغاز شد.
اين رزمايش روز گذشته با تجمع بسيجيان در خيابان امام خميني (ره) اروميه آغاز شد و با اعزام به اردوگاه‌هاي آموزشي جهت كسب آموزش‌هاي مختلف سياسي، عقيدتي، اصول تاكتيك و ضد تاكتيك و رزمي به صورت علمي و عملي ادامه يافت.
رزمايش محمد رسول الله (ص) با شعار وحدت، ايستادگي و پيشرفت برگزار شد و امروز، جمعه 34 گردان بيت المقدس در 17 شهرستان استان با محوريت ستون كشي، اردوكشي، استقرار در مكان ها و اردوگاه هاي مشخصه اين رزمايش را برگزار مي كنند.
در اين رزمايش، گردان هاي حاضر پس از آموزش، راهپيمايي شبانه اي را براي حضور در مراسم دعاي كميل انجام مي دهند.
در مرحله پيشين رزمايش محمد رسول الله (ص) كه از نهم شهريورماه جاري آغاز شده است، دانشجويان و دانش آموزان براي كمك به مردم محروم و روستايي در حوزه هاي عمراني، فرهنگي، آموزشي و پزشكي در روستاها حاضر شده اند.
در اين رزمايش خدمت، 320 گروه جهادي با شركت 6 هزار و 500 دانشجو و دانش آموز حضور دارند و اين مرحله از اردوهاي جهادي تا 29 شهريور ماه جاري ادامه مي يابد.
مرحله سوم اين رزمايش نيز از پنجم مهرماه امسال در هفته دفاع مقدس با تجمع بزرگ و 40 هزارنفري بسيجيان گردان هاي بيت المقدس در ورزشگاه تختي اروميه اجرا مي شود.
امسال چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و 31 شهريورماه جاري نيز سي و هشتمين سالگرد آغاز جنگ تحميلي است.
7129/3072
گزارش از: توحيد محمودپور