۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83032862
T T
۰ نفر

همایش شیرخوارگان حسینی در اراك برگزار شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83032862
همایش شیرخوارگان حسینی در اراك برگزار شد

اراك - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی اراك روز جمعه همزمان با سراسر كشور در چهارمین روز از ماه محرم الحرام به یاد شهید 6 ماهه دشت كربلا حضرت علی اصغر(ع) در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مادران عزادار اراكی در این همایش مذهبی با پوشاندن لباس های سیاه و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی اصغر(ع) به پیشانی نوزادان خود به یاد 6 ماه امام حسین (ع) بر سر و سینه زدند و اشك ماتم ریختند.
در این آیین معنوی مداحان در رثای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرثیه سرایی كردند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت كربلا حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.
مادران با چشمان اشك آلود و چهره های غمگین فرزندان شیرخواره خود را بالای سرگرفته بودند و با دل های شكسته برای عاقبت بخیری فرزندان خود دعا كردند.
یك واعظ و مدرس علوم دینی در این آیین گفت: پیامبر (ص) فرمودند فرزند پاره تن پدر و مادر در زمین است و والدین باید تا حد امكان به فرزندان خود محبت داشته باشند.
حجت الاسلام «هادی هدایت » افزود: محبت پدر و مادر به فرزند موجب عزت دادن به او می شود و فرزندانی كه از محبت والدین برخوردارند، كمتر دچار گناه و آسیب می شوند.
وی بیان كرد: والدین باید از سنین پایین فرزندان خود را با زندگی ائمه اطهار (ع) آشنا كنند.
این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: سنین هفت تا ۱۴ سالگی مهمترین سن تربیت كودكان است كه والدین باید همه تلاش خود را برای تربیت صحیح فرزندان به كار گیرند.
حجت الاسلام هدایت اظهار كرد: نماز یكی از بهترین راه ها برای دوری از گناه و رسیدن به سعادت است و آموزش نماز نیز باید از سنین پایین به كودكان آموزش داده شود.
آیین معنوی شیرخوارگان حسینی در همه نقاط استان مركزی از جمله توابع شهرستان اراك برگزار شد.
3005/3075