۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83033823
T T
۰ نفر

بيمارستان تايباد جوابگوي نياز اين شهرستان نيست

۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۵۱
کد خبر: 83033823
بيمارستان تايباد جوابگوي نياز اين شهرستان نيست

مشهد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان تايباد گفت: تنها بيمارستان اين شهرستان بيش از 40 سال قدمت دارد و با توجه به مراجعه برخي از بيماران شهرستانهاي باخرز، خواف و تربت جام اين مركز درماني جوابگوي نيازهاي منطقه نيست.

دكتر سيدمحمد موسوي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بيمارستان خاتم الانبياء(ص) تايباد 110 تخت مصوب دارد ولي هم اينك اين مركز درماني با 138 دستگاه تخت بيمارستاني به مراجعان خدمت مي كند.
وي ادامه داد: برخي از تختهاي بيمارستاني و فضاي موجود در بيمارستان تايباد فرسوده و قديمي است بنابراين بايد در زمينه درمان در اين شهر كاري بزرگ و اساسي صورت گيرد.
مدير شبكه بهداشت و درمان تايباد به اجراي طرح تحول نظام سلامت و اقدامات موثر در حوزه بهداشت و درمان اشاره و بيان كرد: با اجراي بسته خدمتي نوسازي و بازسازي سخت افزاري بيمارستانها و مراكز درماني موسوم به 'هتلينگ' بيمارستانهاي فرسوده و مستهلك جاني تازه يافته اند و چرخه خدمات در آنها به ويژه در مناطق مرزي محروم و دورافتاده وارد مرحله جديدي شده است.
وي از موافقت اوليه وزارت بهداشت با ساخت بيمارستان 160 تختخوابي در تايباد خبر و ادامه داد: براي ساخت اين بيمارستان زميني به مساحت 10 هكتار نياز مي باشد و در اين زمينه همكاري اداراتي همچون شهرداري، شوراي شهر، منابع طبيعي و حمايتهاي خيران ضروري است.
دكتر موسوي گفت: هر تخت بيمارستاني حداقل پنج ميليارد ريال و حداكثر 10ميليارد ريال هزينه دارد كه با اين رقم در حدود 16هزار ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي براي ساخت بيمارستان جديد در تايباد نياز است.
وي رضايتمندي بيماران را يكي از مهمترين برنامه هاي وزارت بهداشت در سطح كشور ذكر و بيان كرد: هم اينك 28 پزشك متخصص در تايباد فعاليت دارند اما با توجه به مراجعات بيماران از شهرستانهاي باخرز، خواف، تربت جام و در برخي از مواقع از شهر هرات افغانستان در برخي از تخصصها همچون چشم، مغز، اعصاب و راديولوژيست خانم با كمبود مواجهيم.
مدير شبكه بهداشت و درمان تايباد همچنين به كمكهاي خيران حوزه سلامت اشاره و بيان كرد: امسال افراد نيكوكار در اين شهرستان مبلغ 600 ميليون ريال به حوزه سلامت كمك كردند.
وي همچنين گفت: 27 بيمار نيازمند دياليز مستمر در تايباد سكونت دارند و بخش دياليز بيمارستان خاتم الانبياء در حال ساخت است. در اين چارچوب دو ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشكي مشهد و شبكه بهداشت و درمان تايباد در نظر گرفته شده اما براي تكميل نهايي اين پروژه تامين 15 ميليارد ديگر نياز است.
دكتر موسوي به مطالبات حوزه بهداشت و درمان تايباد از سازمانهاي بيمه گر نيز اشاره و بيان كرد: هم اينك شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان و بيمارستان خاتم الانبياء 200 ميليارد ريال از سازمانهاي بيمه گر طلب دارد. 70 درصد اين طلب مربوط به بيمه سلامت است.
مركز شهرستان 110 هزار نفري تايباد در فاصله 228 كيلومتري جنوب شرق مشهد واقع است. تايباد مركب از دو شهر، دو بخش مركزي و ميان ولايت 38 روستا دارد. 36 هزار نفر از جمعيت اين شهرستان ساكن روستاها هستند. تايباد از سمت شرق و جنوب شرق هم مرز با كشور افغانستان است.
7494/1858