حضور در نمايشگاه جيتكس امارات براي بازارسازي محصولات ديجيتال

تهران- ايرنا- نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك خاورميانه (جيتكس) 22 مهرماه در امارات آغاز مي شود و هدف اصلي شركت‌هاي ايراني از ديد دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، بازارسازي براي محصولات بومي است.

به گزارش ايرنا، سي و هشتمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك، كامپيوتر و تجارت الكترونيك خاورميانه (جيتكس) كه تا بيست و ششم مهرماه ادامه دارد، همه ساله به ميزباني امارات در مركز تجارت جهاني شهر دوبي برگزار مي‌شود.
در اين نمايشگاه، شركت هاي كشورهاي مختلف جهان به ارائه محصولات و دستاوردهاي خود در زمينه‌هاي دولت الكترونيك، تجارت الكترونيك، الكترونيك و مخابرات، ماهواره و ارتباطات بي‌سيم، كامپيوتر (نرم‌افزار و سخت‌افزار)، سيستم‌هاي مداربسته، دوربين‌هاي فيلمبرداري و عكسبرداري، تلويزيون‌هاي غول‌پيكر و ديگر ابزارهاي فناوري اطلاعات و ارتباطات مي‌پردازند.
سي و يكم تيرماه مركز رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد هزينه غرفه بندي شركت هاي حاضر در اين رويداد فناورانه، به صورت حمايتي است و به هزينه بليت و هتل، يارانه تعلق مي گيرد.
امروز نيز دبير ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و فضاي مجازي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: هدف اصلي شركت‌هاي ايراني از حضور در نمايشگاه جيتكس دوبي، علاوه بر برقراري ارتباط با فعالان صنعت فاواي جهان، بازارسازي براي محصولات دانش بنيان و خدمات حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات است.
به گزارش تارنماي اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان نرم‌افزار ايران، «مهدي فقيهي» افزود: در اين نمايشگاه، پاويون ايران متشكل از شركت‌هاي دانش‌بنيان با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران، فدراسيون فاواي ايران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي شود.
برگزاري نشست هاي تجاري در قالب تعاملات دوجانبه شركت ها و ميزگرد با حضور علاقه مندان به سرمايه گذاري در ايران از ديگر فرصت هاي اين نمايشگاه است.
فقيهي تعامل با كشورهاي منطقه را از اولويت هاي مسوولان شركت كننده در اين نمايشگاه برشمرد و اضافه كرد: در شرايط كنوني، حمايت دولت از حضور شركت هاي ايراني در نمايشگاه هاي خارجي از جمله جيتكس بايد بر بازارسازي محصولات دانش بنيان متمركز باشد؛ زيرا با توجه به افزايش نرخ ارز در كشور، مزيت‌هاي صادرات افزايش يافته است و رشد صادرات غيرنفتي اثر مثبت براي كشور دارد.
وي ادامه داد: اگر حضور، شناسايي و تحليل بازار هدف در اين نمايشگاه‌ها هدفمند باشد، نبايد اين فرآيندها در انتهاي نمايشگاه پايان يابد بلكه بايد به طور دائمي در قالب توسعه شركت‌هاي مديريت صادرات ادامه يابد.
قرار است با حمايت سازمان توسعه تجارت 30 تا 50 درصد هزينه اجاره غرفه در پاويون جمهوري اسلامي به طور يارانه تا سقف 20 ميليون تومان پرداخت شود كه براين اساس، حضور در نمايشگاه امسال نسبت به پارسال اندكي ارزان‌تر تمام مي شود.

اقتصام*3061*1961*