۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83036240
T T
۰ نفر
كنگره آمریكا مانع انتقال جنگنده اف-35 به تركیه شد

تهران – ایرنا – تارنمای خبری واشنگتن اگزماینر گزارش داد: كنگره آمریكا بر سر بازداشت یك كشیش آمریكایی توسط آنكارا، مانع انتقال جنگنده اف-35 به تركیه مهم ترین هم پیمان ناتو شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، واشنگتن اگزماینر با انتشار این خبر در ادامه نوشت: مجلس نمایندگان و سنای آمریكا در حالی لایحه بودحه دفاعی 674میلیارد دلاری این كشور را نهایی كردند و بخش هایی به این لایحه افزودند كه در آن هزینه ای برای تحویل جگنده های اف-35 به آنكارا كه مشتاق خرید و دریافت یكصد فروند از این جنگنده فوق پیشرفته است، در نظر گرفته نشده است.
واشنگتن اگزماینر افزود: این ممنوعیت انتقال جنگنده ها از سوی كنگره به طور موقت بوده و 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریكا پیش تر دراین باره مهلتی 90 روزه به كنگره آمریكا در مورد وضعیت فروش این جنگنده ها بر سر روابط سیاسی واشنگتن و آنكارا درباره 'آندرو برونسان' كشیش آمریكایی داده بود، اما با وجود تهدیدهای ترامپ نشانه ای وجود ندارد كه تركیه قصد بازپس دادن این كشیش را داشته باشد.
بنابراین گزارش، انتظار می رود لاحیه بودجه دفاعی 674میلیارد دلاری به همراه ممنوعیت تحویل اف- 35 هفته آینده توسط سنا و سپس توسط مجلس نمایندگان تا پیش از پایان سال مالی كه موعد آن 30 سپتامبر است به تصویب برسد. پس از تصویب این لایحه در كنگره، با امضا آن توسط رئیس جمهوری آمریكا جنبه قانونی و اجرایی پیدا خواهد كرد.
اروپام **1302**2040