۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83036312
T T
۰ نفر

98 درصد حمل و نقل عمومی در استان اصفهان ایمن است

۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83036312
98 درصد حمل و نقل عمومی در استان اصفهان ایمن است

اصفهان- ایرنا- مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: 98 درصد حمل و نقل عمومی در این استان ایمن است و تلاش برای افزایش ضریب ایمنی در این بخش ادامه دارد.

روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از مهدی خضری افزود : 90 درصد حمل ونقل بار وكالا در جاده ها انجام می شود و راهكار عملی برای كاهش تصادفات در این بخش ، آگاه سازی مدیران فنی شركت های حمل و نقل مسافر و كالاست.
وی گفت: مدیران فنی شركت های مسافربری یا باربری باید نقش خود را در بحث ایمنی تردد در جاده ها چه در بخش مسافر و چه در بخش كالا جدی بگیرند.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان تاكید كرد : براساس قوانین جدید اگر مدیر فنی یك شركت مسافربری یا حمل و نقل كالا با آگاهی داشتن از نقص خودرو اجازه حركت خودرو در جاده را صادر كند و سپس حادثه ای رخ دهد، مقصر شناخته شده و برابر قانون با وی رفتار خواهد شد.
خضری افزود : مدیران فنی باید تمام مسائل مربوط به سلامت و ایمنی وسایل حمل و نقل عمومی در حوزه مسافر و كالا را بررسی كنند زیرا مردم با اعتماد به این مدیران از ناوگان حمل ونقل عمومی استفاده می كنند.
وی با بیان اینكه افزایش تردد در جاده ها نقش مدیران فنی در تامین امنیت وسایل حمل ونقل عمومی كالا و مسافر را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد، گفت: با دستور دفتر ایمنی و ترافیك سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای كشور برنامه بازآموزی مدیران فنی در بخش كالا و مسافر برگزار شده و در این دوره تمام دروسی كه برای احراز مدرك مدیریت فنی مورد نیاز است، ارائه می شود.
براساس این گزارش دوره بازآموزی 600 نفر از مدیران فنی شركت های مسافربری و شركت های حمل ونقل بار در استان اصفهان برگزارشد.
200 شركت در حوزه حمل و نقل مسافر و 400 شركت در بخش حمل ونقل كالا در استان اصفهان فعالیت دارند.
9913/ 6022