۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85443848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حجم طرح‌های راهداری یزد طی ۲ سال گذشته ۱۲ برابر شده است

یزد- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان قراردادهای این مجموعه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در پایان سال گذشته این عدد به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل ،"محمد رستگاری" در دیدار با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی ۲ سال گذشته افزود: در سال‌های اخیر این اداره کل تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی، حفظ زیرساخت‌های راه، اصلاح رویه راه‌ها، حمل‌ونقل کالا و مسافر انجام داده تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های متعددی جهت جذب اعتبارات ملی از کانال‌های مختلف صورت گرفته است ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده‌ای استان پخش شد که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن (افزایش ۱۰ برابری) رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط‌کشی‌های انجام شده در مدت یاد شده از یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر به ۶ هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم‌کفایت نیروی انسانی به وضوح احساس می‌شود تا جایی که کل مجموعه حمل‌ونقل مسافر استان باید تنها با ۲ نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب‌سازی نرخ حمل‌ونقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب‌سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل‌ و نقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه انشاالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که با تلاش راهداران این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافت که این موارد باقی‌مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب‌آلودگی و بی‌احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می‌شود جهت اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همکاری ویژه داشته باشند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده‌ای را به حداقل ممکن برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha