۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹
کد خبر: 83036444
T T
۰ نفر
كمبود نیروی انسانی مدارس با معلمان بازنشسته جبران می شود

گرگان - ایرنا - رییس آموزش و پرورش گرگان از ثبت نام 80هزار و 136 دانش آموز در مدارس شهرستان خبر داد و گفت: كمبود نیروی انسانی، آموزش و پرورش را مجبور به استفاده از معلمان بازنشسته برای آموزش در برخی مدارس كرده است.

بهجت تربتی نژاد روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مركز استان گلستان اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید، چهار هزار و 638 نفر معلم، مدیر، معاون، مشاور، مراقب سلامت و نیروی خدماتی در حدود 500 مدرسه دولتی و غیردولتی گرگان فعالیت خواهند كرد.
وی به روزهای پایانی ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد (سامانه نام نویسی الكترونیكی دانش آموزان) اشاره كرد و افزود: پیش بینی می شود دانش آموزان ثبت نامی در مدارس شهرستان به 90 هزار نفر افزایش یابد.
رییس آموزش و پرورش گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع دانش آموزان ثبت نام شده، حدود هفت هزار و 500 نفر كلاس اولی هستند كه در 134 مدرسه ابتدایی تحصیل خواهند كرد.
تربتی نژاد به تلاش برای افزایش كلاس های درس و بهسازی مدارس شهرستان اشاره كرد و گفت: امسال 80 كلاس به فضای آموزشی گرگان اضافه می شود كه 38 كلاس مهرماه و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.
*افزایش كرایه سرویس مدارس
رییس آموزش و پرورش گرگان در ادامه از افزایش 20 درصدی كرایه سرویس مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: امسال كرایه هر دانش آموز استفاده از كننده از سرویس بین 900 تا 980 هزار ریال است كه این رقم پارسال 820هزار ریال بود.
تربتی نژاد اظهار داشت: نرخ كرایه سرویس مدارس با مصوبه شهرداری و فرمانداری تغییر می كند.
وی همچنین از نصب دستگاه ردیاب در سرویس مدارس خبر داد و افزود: تلاش می كنیم امسال این سامانه در همه خودروهای سرویس مدارس گرگان مورد استفاده قرار گیرد.
در سال تحصیلی 97- 96 حدود هفت هزار دانش آموز در شهر گرگان از سرویس مدارس استفاده می كردند.
تربتی نژاد همچنین به واریز سرانه آموزشی دانش آموزان به حساب مدارس شهرستان خبر داد و گفت: در چند سال گذشته این سرانه واریز نشده بود، اما امسال به ازای هر دانش آموز ابتدایی 16 هزار و 600 ریال، متوسطه اول 17هزارو 500 ریال، متوسطه دوم 25 هزار و 800 ریال و فنی و حرفه ای 36هزار و 800 ریال به حساب مدارس واریز شد.
3042/6204/1648