۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83037062
T T
۰ نفر

قشم ایر به همدان می آید

۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83037062
قشم ایر به همدان می آید

همدان- ایرنا- مدیركل روابط عمومی استانداری همدان گفت: رایزنی های اولیه برای خرید امتیاز شركت هواپیمایی قشم ایر و راه اندازی پروازهای این شركت در استان آغاز شده است.

اسدآلله ربانی مهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: در جلسه‌ محمد ناصر نیكبخت استاندار همدان، علیرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل و معاونان شركت هواپیمایی قشم ایر، موضوع برقراری پروازهای همدان - مشهد و خرید امتیاز این شركت برای همدان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مدیركل روابط عمومی استانداری همدان گفت: در نهایت موضوع پروازها توافق و تصمیم نهایی در زمینه خرید امتیاز این شركت برای همدان به جلسه بعدی موكول شده است.
اسدالله ربانی مهر افزود: خرید امتیاز این شركت طی چند ماه گذشته توسط مدیران استان مطرح و پیگیری شده است و در صورت نهایی شدن، گامی در جهت توسعه گردشگری دیار هگمتانه ارزیابی می شود.
وی با اشاره به میزبانی همدان در اجلاس جهانی گردشگری اظهار داشت: با توجه به برگزاری این رویداد بزرگ فراملی كه با حضور نمایدگان صدها كشور خارجی در آبان امسال برگزار می شود، فعالیت فرودگاه همدان ضروری است.
مدیركل روابط عمومی استانداری همدان گفت: در صورت نهایی شدن خرید امتیاز این شركت توسط همدان، شاهد جهش اساسی در جهت توسعه گردشگری همدان خواهیم بود.
ربانی مهر ادامه داد: پروازهای فرودگاه همدان همیشه به علت نبود اسپانسر و حمایت‌های بخش خصوصی با مشكلاتی مواجه بوده كه با پیگیری مدیران استان و نهایی شدن خرید امتیاز این شركت، همه پروازها با مدیریت و حمایت قشم ایر انجام می شود.
وی عنوان كرد: با پیگیری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مجلس و همكاری شهرداری همدان و شركت سیاحتی علیصدر كه به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند، انتظار می‌رود در روزهای آینده شاهد خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.

*** خرید قشم ایر از طریق واحدهای ذیربط قابل مذاكره است
در همین ارتباط شركت هواپیمایی «قشم ایر» با ارسال پیامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، اعلام كرد: جلسه تنی چند از مسئولان استان همدان با مدیران شركت هواپیمایی قشم ایر به منظور مذاكره و تبادل نظر در مورد برقراری احتمالی یك مسیر پروازی این شركت به استان همدان تشكیل شده است.
این پیام می افزاید: مباحث مربوط به خرید امتیاز شركت هواپیمایی قشم ایر فقط از طریق واحدهای ذیربط و جمعی اموال منصوب شده در وزات نقت قابل بحث و مذاكره است و لذا انتشار هرگونه مطلب در خصوص خرید شركت هواپیمایی قشم تكذیب می شود.
گفتنی است؛ فرودگاه همدان در پنج كیلومتری شمال این شهر قرار دارد و از فرودگاه‌ های قدیمی كشور محسوب می‌شود.
این فرودگاه مجهز به سیستم های كمك ناوبری است و در این فرودگاه پروازهای داخلی و برخی پروازهای خارجی از جمله به عتبات عالیات و مكه انجام می شود.
در ماه های اخیر به علت بروز برخی مشكلات، پروازهای همدان - مشهد و همدان - كیش و بالعكس در این فرودگاه لغو و ادامه پروازها به تلاش و همكاری آژانس های مسافرتی منوط شد.
7523/2090