۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83038062
T T
۰ نفر

دارالمومنين خوي در تاسوعاي حسيني به سوگ نشست

۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸
کد خبر: 83038062
دارالمومنين خوي در تاسوعاي حسيني به سوگ نشست

اروميه- ايرنا- مردم شهر دارالمومنين خوي همزمان با نهمين روز از ماه محرم الحرام /تاسوعا/ با برگزاري آيين هاي مختلف عزاداري به ياد مظلوميت حضرت اباعبدالله الحسين(ع)، قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و شهداي كربلا به سوگ نشستند.

به گزارش ايرنا، امروز /چهارشنبه/ برابر با تاسوعاي حسيني محرم الحرام سال 1440 قمري/ 1397 شمسي/ مردم مذهبي خوي در سوگ عباس بن علي(ع) بر سر و سينه زده و اشك ماتم ريختند.
خوي امروز شاهد عاشقانه ترين و باشكوه ترين آيين هاي معنوي عزاداري بود كه در آن شيفتگان مكتب اهل بيت (ع) آمده بودند تا در سوگ مظهر عشق، جوانمردي و وفاداري، علمدار دشت كربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) اينگونه عشق و ارادت خويش را به خاندان عصمت و طهارت (ع) به نمايش بگذارند.
خيل عظيم عزاداران حسيني شهرستان خوي در قالب دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران با وفايش به ويژه حضرت قمر بني هاشم (ع) سقاي دشت كربلا و سالار لشكر امام حسين(ع) به عزاداري پرداختند.
دسته ها و هيات هاي مختلف عزاداري از خيابان هاي منتهي به مركز شهر خوي عبور كرده و به عزاداري پرداختند تا با عرض تسليت به پيشگاه حضرت مهدي موعود (عج) در اين غم جانكاه سهيم باشند.
بيرق ها و علم هاي عزاداري از گوشه و گوشه شهرهاي اطراف و هيات هاي مختلف برافراشته شده و صداي طبل ها، سنج ها و شيپورها طنين انداز شد.
مردم عزادار خوي با چشماني اشكبار و قلبي غم بار زيارتنامه و زيارت عاشورا قرائت مي كنند و اين گونه از پيام هاي كربلا كه ولايت پذيري، ايثار، امر به معروف و نهي از منكر است درس زندگاني مي آموزند.
همچنين جواناني با برتن كردن لباس هايي مخصوص و بر دوش كشيدن كوزه هاي آب به ياد سقاي كربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، عزاداران حسيني(ع) را سيراب كردند.
به گزارش ايرنا، روز نهم محرم، تاسوعاي حسيني(ع) به نام سقاي كربلا معروف شده است و مردم در اين روز با برگزاري آيين هاي مختلف، به ياد مظلوميت و رشادت هاي قمر بني هاشم عزاداري مي كنند.
7132/2093