۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۳۳
کد خبر: 83038300
T T
۰ نفر
ایرانیان مقیم پكن در شب عاشورای حسینی عزاداری كردند

پكن - ایرنا - مراسم شب عاشورای حسینی با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) چهارشنبه شب در مسجد سفارت جمهوری اسلامی ایران در پكن برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این آیین ایرانیان مقیم پایتخت چین، ضمن عزاداری به مناسبت شب عاشورا بر برپا داشتن نماز، تلاوت قرآن، دعا و استغفار به عنوان درس هایی از مكتب حسینی تاكید كردند.
در این آیین گروه كثیری از ایرانیان مقیم و عاشقان اهل بیت علیه السلام از سایر كشورها با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران مراسم ویژه شب عاشورا را برگزار كردند.
عزاداران حسینی به ویژه جوانان، عمدتاً در حالی كه جامه سیاه بر تن داشتند، با ابراز ارادت و دلدادگی عاشقانه در مراسم سوگواری حضور داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین عطاران توسی از روحانیون مقیم چین در این مراسم ضمن ایراد سخن پیرامون درس هایی از مكتب حسینی به اهمیت نماز، تلاوت قرآن كریم، دعا و استغفار از دیدگاه سالار شهیدان پرداخت.
وی با اشاره به اقامه نماز حسین ابن علی (ع) در ظهر عاشورا و درمیدان نبرد، گفت: اسلام برای نماز شهدای بسیاری داده و قرآن می فرماید با نماز از خداوند استعانت بجوید.
گزارش های دریافتی از شهرهای شانگهای، هنگ كنگ و گوانجو نیز حاكی است كه ایرانیان مقیم به همراه گروه زیادی از عاشقان اهل بیت در شب عاشورای حسینی مراسم عزاداری و نوحه خوانی برپا كردند.
ایرانیان مقیم پكن امروز (پنجشنبه) نیز با برپایی اجتماعی، مراسم روز عاشورا را برگزار می كنند.
آساق ** 1904**