۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۱
کد خبر: 83039521
T T
۰ نفر
درس هاي دفاع مقدس راه عبور از موانع پيش رو است

كرمان - ايرنا - فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوبشرق ارتش با تاكيد بر اينكه دفاع مقدس خون بهاي بيمه جمهوري اسلامي ايران است گفت: امروز درس هاي دفاع مقدس را براي عبور از موانع پيش رو مي توان در تمام زمينه ها به كار بست.

به گزارش ايرنا، امير نادر عليدوست روز شنبه در آيين رژه نيروهاي مسلح مستقر در كرمان به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: استكبارستيزي، بيداري اسلامي، دشمن ستيزي، اخلاق و معنويت محوري و از بركات دوران دفاع مقدس و به الگويي براي ساير كشورها تبديل شده است.
وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران را با هشت سال دفاع مقدس بيمه كرده ايم اظهار داشت: با وجود روحيه معنوي رزمندگان و ايمان و اعتقاد مردم، جو معنوي در هشت سال دفاع مقدس در كشور متبلور شده بود.
ارشد نظامي آجا در جنوبشرق با اشاره به اينكه امنيت كنوني كشور به بركت بزرگ مردي و دلاورمردي هاي شهدا، جانبازان و آزادگان حاصل شده است گفت: امام حسين (ع) خود و خانوادشان را براي پايداري اسلام فدا كردند و به بركت خون شهداي كربلا بود كه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با درس گرفتن از آموزه هاي عاشورا در مقابل دشمن و ظلم ايستادند و مردانه از مملكت دفاع كردند.
امير عليدوست با تاكيد بر اينكه دفاع مقدس مربوط به همه مردم كشور است و به هيچ حزب، گروه و قشري تعلق ندارد افزود: دفاع مقدس برگ زرين و بي نظيري از تاريخ كشور است.
وي اظهارداشت: در هشت سال دفاع مقدس، مردان و زنان اين مرز و بوم سرافرازانه به ميدان آمدند و ابهت دشمنان تا دندان مسلح را در حالي شكستند كه شكستن اين ابهت يك افسانه به نظر مي رسيد.
فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوبشرق ارتش به برخي از بركات جنگ و دفاع مقدس نيز اشاره و تاكيد كرد: اقتدار نظام و تثبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي يكي از بركات دوران دفاع مقدس است و در اين دوره بود كه انقلاب اسلامي ايران ريشه دار و اين انقلاب به الگويي براي ساير كشورها در زمينه ظلم ستيزي و استكبار ستيزي تبديل شد.
امير عليدوست با بيان اينكه در دفاع مقدس ارتش، سپاه و ساير نيروها تكامل يافتند گفت: به بركت دفاع مقدس ارتش كشور يكي از قدرتمندترين ارتش هاي منطقه و جهان است و اين در حالي است كه ارتش تحريم شد و با ابتكار و تلاش نيروهاي جوان و خلاق اين ارتش، هم اكنون اين نيرو در صنايع نظامي در زمين، دريا، هوا و پدافند هوايي به اقتداري دست يافته كه دشمن از آن واهمه دارد.
وي تاكيد كرد: به بركت دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز پيشرفت هاي بزرگي داشته و اين نيرو امروز در سراسر دنيا براي اسلام و اقتدار نظام اسلامي مي جنگد و مدافعان حرم نيز از جمله اين عزيزان هستند.
وي بيان كرد: قدرت موشكي و هوا و فضاي سپاه، دنيا را به تعجب واداشته و اين از بركات دفاع مقدس است.
آئين رژه نيروهاي مسلح مستقر در كرمان به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه، سرپرست استانداري، سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري، فرمانده قرارگاه منطقه اي جنوبشرق ارتش، فرمانده سپاه ثارالله، فرمانده انتظامي استان، مديركل امنيتي و انتظامي استانداري، فرماندار و جمعي از مسئولان كرماني برگزار شد.
3029/7440