۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83039567
T T
۰ نفر
برگزاری آزمون در دوره ابتدایی، مانع نشاط دانش آموزان است

یزد - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش یزد با بیان ضرورت شادی و نشاط اجتماعی در واحدهای آموزشی گفت: رقابت های فردی و برگزاری آزمون های متعدد در دوره ابتدایی شادی و نشاط اجتماعی را در میان دانش آموزان تبدیل به اضطراب و هیجان می كند.

به گزارش ایرنا، عباسعلی دانافر روز شنبه در مراسم غنچه ها و شكوفه ها كه در دبستان شهید بستانی ناحیه 2 یزد برگزار شد، یكی از برنامه های وزارتخانه را حذف آزمون های متعدد در مقطع ابتدایی ذكر كرد و افزود: برگزاری هرگونه آزمون و استفاده از كتاب های كمك درسی در دوره ابتدایی ممنوع است.
وی تاكید كرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی باید در مدرسه لذت یادگیری را تجربه كنند، آنچه موجب می شود كه آنها این لذت را از دست دهند باید حذف شود.
مدیركل آموزش و پرورش استان اضافه كرد: والدین بدانند، مدرسه خوب ، مدرسه ای نیست كه بیشترین قبولی در مدارس خاص یا غیره داشته باشد بلكه مدرسه ای موفق است كه بتواند دانش آموزان را مهارت محور تربیت كند.
به گفته وی شعار سال تحصیلی 98 - 97 « مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی» انتخاب شد كه باید برنامه ها و رویكردها در چارچوب این شعار و شادابی در مدارس باشد.
وی با بیان اینكه در سال تحصیلی جدید، برنامه های خاصی برای سه سال اول دوره ابتدایی از سوی وزارتخانه در نظر گرفته شد ، اظهار داشت: در این سه پایه تحصیلی به جای مشق شب، تكالیف مهارت محور، مشاركتی و پژوهشی جایگزین می شود.
وی ادامه داد: والدین باید به مدارس و معلمان كمك كنند تا تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به آموزش و پرورش و مدرسه اصلاح شود.
همزمان با سراسر كشور امروز زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور 26 هزار و 211 هزار دانش آموز كلاس اول (شكوفه ها) و 18 هزار و 630 نوآموز پیش دبستانی (غنچه ها ) در استان به صدا در آمد.
آنها همراه با والدین خود در حالیكه شاخه های گل در دست داشتند با شور و اشتباق زیادی وارد مدرسه شدند.
امسال به رسم هر سال غنچه ها و شكوفه ها یك روز زودتر در مدرسه حاضر شدند تا با فضای كلاس درس و معلم آشنا شوند كه به دلیل همزمانی آغاز سال تحصیلی و ایام سوگواری سالار شهیدان جشن شكوفه ها و غنچه ها برگزار نشد.
خوش آمدگویی توسط اولیای مدرسه، گذر از طاق نصرت و عبور از زیر قرآن كریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به كلاس و اجرای برنامه شاد توسط مربیان از جمله برنامه های روز شكوفه ها بود.
مراسم غنچه ها در پیش دبستانی سرای دانش یزد برپا شد.
مدارس كشور در تمام مقاطع تحصیلی، فردا یكشنبه (اول مهر) بازگشایی می شود و در سال تحصیلی جدید حدود 250 هزار دانش آموز در یزد راهی كلاس های درس می شوند.
2088/ 2047/