۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83039837
T T
۰ نفر
آمريكا «خليل زاد» را مامور گفت وگوي صلح با طالبان كرد

كابل - ايرنا - وزير امور خارجه آمريكا «زلمي خليل زاد» مشاور خود در امور افغانستان را مامور گفت وگوي صلح با طالبان كرد.

به گزارش ايرنا، رسانه هاي افغانستان روز شنبه به نقل از «مايك پمپئو» نوشتند كه خليل ‌زاد به عنوان نماينده ويژه آمريكا براي گفت وگو هاي صلح با طالبان گماشته شده است.
در اين گزارش ها آمده است كه خليل ‌زاد تلاش‌هاي واشنگتن را درباره چگونگي پشتيباني از گفت و گوهاي صلح دولت افغانستان با طالبان را دنبال و در گفت وگوها شركت مي كند.
وزير امور خارجه آمريكا از 'خليل زاد' به عنوان بهترين گزينه براي گفت وگوهاي صلح با طالبان نام برده و گفته است كه او در افغانستان زاده و بزرگ شده و تجربه كار در آن كشور را نيز دارد.
وزير خارجه آمريكا ابراز اميدواري كرده است كه نماينده آمريكا بتواند در اين ماموريت موفق شود و صلح را در افغانستان تأمين كند.
زلمي خليل زاد ديپلمات آمريكايي- افغانستاني ، عضو حزب جمهوري خواه آمريكا است كه پيش از اين به عنوان نماينده آمريكا در سازمان ملل متحد، سفير آمريكا در كابل و بغداد انجام وظيفه كرده است.
او در نزد افكار عمومي افغانستان، به عنوان فردي شناخته مي شود كه در مذاكرات «بن» بعد از سقوط طالبان، اجازه نداد تا روند توافقات گروه هاي حاضر، به سمت تشكيل دولتي مبتني بر ساختارهاي متعارف مردم سالاري و فارغ از گرايش هاي قومي پيش رود.
او در آن مقطع زماني تصميم گيري ها را براي تشكيل دولت موقت و چينش نيروها به منظور اداره كشور به سمت توزيع قدرت بر اساس پيش فرض هاي سنتي اقوام را هدايت كرد.
آساق*291*1104*1600

سرخط اخبار جهان