۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۱۶
کد خبر: 83040248
T T
۰ نفر

تبریز - ایرنا - معاون ورزشی مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری با شكوه این دور از مسابقات گفت: حضور هشت تیم خارجی و پنج تیم داخلی در سی و سومین تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان قطعی شده است.

حبیب ستوده نژاد روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایرنا افزود: هشت تیم خارجی تارتا ایزوركس (بلژیك)، تیم ملی روسیه، استاكی تكنوراما (لیتوانی)، سینوری باكو(آذربایجان)، وینو كیا موتورز (قزاقستان)، آلكتو(هلند)، بایك اید (آلمان)، اسپارتاگ پراگ (چك) برای حضور در سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان اعلام آمادگی كرده اند.
وی اظهار داشت: تیم های داخلی حاضر در این مسابقات نیز شامل تیم ملی ب دوچرخه سواری ایران، تیم پیشگامان یزد، تیم شهرداری تبریز و همچنین تیم های «دی اف دی» و آیگون هستند.
ستوده نژاد در خصوص حضور تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز اذعان كرد: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر ممنموعیت حضور تیم های شهرداری تبریز در مسابقات قهرمانی، در آخرین گفتگویی كه با بهمن عبدی، قائم مقام سازمان ورزش شهرداری تبریز انجام دادیم، وی از حضور بالقوه این تیم در سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان خبر داد و عنوان داشت كه نام تیم شهرداری تبریز به دلیل رویداد تبریز 2018 از قبل ثبت شده است.
جانشین سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در پاسخ به این سوال كه منابع ارزی جوایز این دور از مسابقات چگونه تامین می شود، عنوان كرد: طی نامه ای كه از وزارت ورزش و جوانان در مورد تامین منابع ارزی سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان كسب تكلیف كردیم، با موافقت و مساعدت خود وزارت ورزش و جوانان این مسابقات به خوبی و در وقت مقرر برگزار خواهد شد.
وی یادآوری كرد: هدف ما این است كه میزبانی شایسته برای این تور باشیم و تلاش می كنیم همچون سال های گذشته میزبان شایسته ای برای میهمانان داخلی و خارجی تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان باشیم.
ستوده نژاد همكاری و مشاركت نزدیك سه استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در برگزاری سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان را از دیگر اتفاقات خوب و جدید این دور از رقابت ها عنوان كرد و افزود: با توجه به ابلاغ معاون وزیر ورزش و جوانان، مدیران كل و معاونان ورزش و جوانان استان های آذربایجان غربی و اردبیل نیز جزو چارت تشكیلاتی تور سی و سوم خواهند بود.
وی بیان كرد: تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان یك رویداد مهم بین المللی بوده و لازم است كه به بهترین نحو ممكن برگزار شود و من از طرف اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی آمادگی این استان را برای مشاركت در برگزاری این تور اعلام می كنم.
گفتنی است سی و سومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان در سطح نیمه حرفه ای از هشتم تا سیزدهم مهر 97 در شش مرحله برگزار خواهد شد.
در مرحله اول این رویداد ورزشی، ركابزنان مسیر تبریز – ارومیه را ركاب خواهند زد و در مرحله دوم باید مسیر ارومیه – منطقه آزاد ارس را طی كنند.
در مرحله سوم مسیر منطقه آزاد ارس تا تبریز پیش روی شركت كنندگان خواهد بود و در مرحله چهارم نیز ركابزنان تبریز را به مقصد سرعین طی خواهند كرد.
مسیر بازگشت سرعین – تبریز، مرحله پنجم را شامل خواهد شد؛ در مرحله ششم و پایانی، شركت كنندگان باید در داخل شهر تبریز مسافت تعیین شده را طی كنند تا چهره تیم ها و نفرات برتر مشخص شود.
شهرستان های تبریز، مرند، شبستر، جلفا ، اسكو، سراب ،آذرشهر ، بستان آباد، منطقه آزاد ارس از استان آذربایجان شرقی در طول برگزاری این رقابت ها میزبان سی و سومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان خواهند بود.
9853/518
۰ نفر