۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83041241
T T
۰ نفر
تلفات غرق شدن در درياي مازندران 25 درصد كاهش يافت

ساري- يرنا- سوت پايان طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندراني درياي خزر در حالي شامگاه سي و يكم شهريور با ورود فصل پاييز نواخته شد كه آمارهاي رسمي حاكي از كاهش حدود 25 درصدي تلفات ناشي از غرق شدگي نسبت به تابستان سال 96 است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، طبق آخرين آمار رسمي استانداري مازندران در چهار ماهه خرداد تا پايان شهريور ماه امسال كه طرح سالمسازي دريا در 338 كيلومتر از سواحل درياي خزر در اين استان فعال بودف 47 نفر هنگام شنا جان باختند.
تابستان پارسال 62 نفر از شناگران در سواحل مازندراني درياي خزر جان باخته بودند.
طرح سالمسازي دريا در مازندران با محوريت جمعيت هلال احمر و هيات نجات غريق و نظارت استانداري همه ساله اجرا مي شود.
رئيس هيات نجارت غريق مازندران روز يكشنبه در اين باره به خبرنگار ايرنا گفت: طرح سالمسازي دريا از اول خرداد ماه امسال در 95 نقطه از ساحل خزر در اين خطه شمال كشور به اجرا گذاشته شد و تا 31 شهريور ماه ادامه داشت.
نقي كريميان افزود: در اين مدت طبق آمار پزشكي قانوني 47 نفر در ساحل خزر در مازندران جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته آمار تلفات انساني 25 درصد كاهش يافت.
وي تعداد نجات يافته از غرق شدگي و مرگ در طرح هاي سالمسازي دريا را افزون بر 6 هزار نفر اعلام كرد.
كريميان دليل اصلي غرق شدن و مرگ شناگران در آب هاي ساحلي خزر را ورود افراد به آب دريا در خارج از طرح هاي سالمسازي و عمدتا در مناطق شنا ممنوع و همچنين بي توجهي به هشدار ناجيان غريق اعلام كرد.
وي گفت كه در سال جاري 900 ناجي غريق در 95 نقطه از طرح هاي سالمسازي و افزون بر 350 نقطه حادثه خيز به كار گرفته شدند.
رييس هيات نجات غريق مازندران مهم ترين برنامه ستاد سالمسازي طرح دريا در اين استان براي كاهش تلفات انساني را فرهنگ سازي دانست و خواهان همكاري رسانه ها در اين مقوله شد.
طرح سالمسازي دريا در مازندران از سال 93 به دنبال مرگ 224 نفر در ساحل خزر در اين استان عملياتي شد و از آن پس آمار تلفات روند كاهشي گرفت به گونه اي كه در سال جاري آمار تلفات به يك چهارم سال 93 رسيد.
6982/1654