۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۶
کد خبر: 83041790
T T
۰ نفر
روساي دانشگاه ها متعهد به اجراي سياست هاي دولت باشند

همدان- ايرنا- قائم مقام وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري گفت: همانگونه كه اين وزارتخانه متعهد و ملزم به اجراي سياست هاي دولت تدبير و اميد است، روساي دانشگاه ها نيز بايد نسبت به اين تعهد پايبند باشند.

به گزارش ايرنا، عبدالرضا باقري عصر يكشنبه در آيين تكريم و معارفه سرپرست جديد دانشگاه ملاير اظهار داشت: عهد و پيماني كه وزير علوم با رئيس جمهوري و نمايندگان مجلس بسته، به آنها پايبند است و همان سياست هاي دكتر روحاني را پيش مي برد.
وي افزود: سياست هاي اعتدال و تدبير دكتر روحاني علاوه بر وزارت علوم، بايد در تمامي دانشگاه ها نيز دنبال شود، در عين حال كه در يك سال گذشته پيامد اتخاذ اين سياست، ايجاد فضاي علمي در دانشگاه ها و فضاي نقد و گفت و گو بوده است.
رئيس مركز هيات‌ امنا و مميزه مركزي وزارت علوم بيان كرد: در راستاي اجراي اين سياست ها، مديريت دانشگاه ها را بايد به افرادي واگذار كنيم كه مورد قبول جامعه دانشگاهي، معتدل، معتمد و بومي منطقه باشد، امري كه در دانشگاه ملاير اتفاق افتاد.
باقري خاطرنشان كرد: تلاش ما بر اين است تا افرادي را براي مديريت دانشگاه ها انتخاب كنيم كه مستقل بوده و وابسته به جناح هاي سياسي نباشند.
وي با بيان اينكه روساي دانشگاه ها همواره از برجسته ترين افراد جامعه علمي انتخاب شده اند ادامه داد: دانشگاه محيط جنجال نيست، بلكه محيط نقد، نظر و گفت و گو است.
قائم مقام وزير علوم، تحقيقات و فناوري خطاب به دانشجويان منتقد سرپرست جديد دانشگاه ملاير تاكيد كرد: هرگز در مورد مديريت جديد دانشگاه پيش داوري و قضاوت نكنيد، اجازه دهيد در عمل كار صورت گيرد و سياست هاي دولت اجرايي شود.
باقري با تاكيد بر اينكه منتقدان بايد در كنار دولت باشند تصريح كرد: نبايد در سايه القائات نادرست قرار گرفت، بلكه بايد اجازه بروز افكار و ايده هاي نوظهور و شنيده شدن همه نظرها را داد امري كه امروز بسيار مورد نياز جامعه دانشگاهي است.
او به قرار گرفتن دانشگاه ها در مسير درست حركت علمي اشاره كرد و گفت: محيط هاي علمي و دانشگاه هاي ما نيازمند فضايي آرام و نيز بانشاط است تا بتوانيم سياست هاي علم و فناوري را در دانشگاه ها پيش ببريم، همان چيزي كه كشور امروز به شدت به آن نياز دارد.
رئيس مركز هيات‌ امنا و مميزه مركزي وزارت علوم تاكيد كرد: در شرايط كنوني دانشگاهيان ما بايد به كمك توليد، صنعت و بخش خدمات بيايند و هر كجا كاستي وجود دارد، همانند دوران دفاع مقدس ورود جدي داشته باشند.
باقري با اشاره به رشد و توسعه علمي ايران در سال هاي گذشته اظهار داشت: به تازگي تمامي مستندات بين المللي حاكي از اين است كه تحولات خوبي در آموزش عالي رخ داده و به نحو درستي مديريت شده است.
وي ادامه داد: امروز بايد محيط دانشگاه را به سمت ايجاد و افزايش دانش آموختگاني پيش برد كه از مهارت هاي كافي برخوردار هستند تا بتوانند ايجاد اشتغال كنند و اين يكي از برنامه هاي جدي ما در سال تحصيلي جديد است.

** با جديت از حقوق دانشجويان دفاع مي كنيم
باقري در ادامه گفت: به منتقدان بايد بگويم با وجود اينكه تعداد كمي از دانشجويان بيرون دانشگاه دستگير شدند، اما وزير علوم به جد پيگير است تا احكام آنها تقليل يابد.
وي با بيان اينكه وزارت علوم به جد از حقوق دانشجويان دفاع مي كند گفت: دانشگاه ها كه داراي بيشترين متخصص و نيروي كارشناس هستند، بايد براي كمك به رفع مشكلات و براي برون رفت از شرايط سخت كنوني كشور كمك و تلاش كنند.
قائم مقام وزير علوم ادامه داد: در سايه وحدت، همدلي و يكدلي مي توانيم كاستي هاي موجود، توطئه هاي دشمنان و تحريم ها را از بين ببريم، در عين حال كه انتقادها نيز مي تواند بسيار سازنده باشد.
باقري خطاب به دانشجويان منتقد سرپرست جديد دانشگاه ملاير گفت: شرايط موجود را درك كنيد و در كنار مديريت دانشگاه باشيد و براي توسعه و رشد دانشگاه به وي كمك كنيد.
وي افزود: سرپرست جديد دانشگاه ملاير فردي متخصص، مورد قبول جامعه دانشگاهي، داراي مدارك علمي بالا و چهره اي شناخته شده و بومي منطقه است و متعهد و ملزم به اجراي سياست هاي دولت است.
باقري خطاب به سرپرست جديد دانشگاه ملاير نيز تاكيد كرد: نظرها و انتقادهاي دانشجويان بايد مورد توجه قرار گيرد و از توان و ظرفيت آنان در پيشبرد و توسعه دانشگاه استفاده شود، چرا كه در سايه انتقادها مي توان كار كرد.
رئيس مركز هيات‌ امنا و مميزه مركزي وزارت علوم بيان كرد: از مدير دانشگاه ملاير انتظار داريم اين دانشگاه را در مسير توسعه علم و فناوري پيش ببرد و نقش منطقه اي را ايفا كند و با شناسايي مشكلات و رسيدگي به مسائل جوانان، درك درستي از شرايط جوانان داشته باشد.
باقري مديريت دانشگاه را يكي از حساس ترين مشاغل برشمرد و گفت: ما از هرگونه نقد و انتقاد استقبال مي كنيم و معتقد هستيم كه نبايد در اتاق هاي شيشه اي به دور از دسترس مردم تصميم بگيريم.
وي همچنين از تلاش هاي محمد ملكي رئيس سابق دانشگاه ملاير تقدير كرد و ادامه داد: وي در آموزش عالي منشا خدمات زيادي بود كه بايد همچنان از تجربه ها و نظرهاي وي استفاده كرد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين كه عصر يكشنبه در تالار حافظ دانشكده عمران و معماري دانشگاه ملاير برگزار شد، طي حكمي از سوي 'منصور غلامي' وزير علوم، تحقيقات و فناوري 'خسرو سايوند' به عنوان سرپرست جديد دانشگاه ملاير منصوب و از زحمات 'محمد ملكي' تقدير شد.
دانشگاه ملاير داراي بيش از 6 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي است و در چهار كيلومتري محور ملاير به اراك واقع شده است.
7528/2087/1772