۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83042301
T T
۰ نفر
گنجينه دفاع مقدس سرمايه همه اقوام و مذاهب ايراني است

مهاباد- ايرنا- فرماندار مهاباد گفت: تمام اقوام مختلف ايراني با هر دين و مذهبي در دوران دفاع مقدس جانانه از ميهن اسلامي دفاع كردند و اين گنجينه گرانبها سرمايه همه ايرانيان است.

به گزارش ايرنا، ايرج شجاعي روز دوشنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي مسلح اين شهرستان كه در محل استقرار تيپ 364 شهيد نصيرزاده ارتش برگزار شد، افزود: در طول اين دوران همه اقشار مختلف مردم ايران اسلامي به نحوي در دفاع از كيان كشور سهيم بودند و در اين راه صبر و استقامت كردند.
وي اضافه كرد: انقلاب اسلامي از همان روزهاي نخست پيروزي به خاطر اينكه در مقابل زورگويي هاي استكبار ايستاد، دشمنان زيادي در نقاط مختلف جهان پيدا كرد.
فرماندار مهاباد گفت: اين انقلاب به دليل اينكه بر خلاف جريان قدرت هاي بزرگ و هژموني استكبار حركت مي كرد، تاكنون هزينه هاي زيادي در اين راه داده و تعداد زيادي از فرزندان اين مرز و بوم را در راه آرمان هاي انقلاب فدا كرده است.
شجاعي افزود: در طول دوران دفاع مقدس در آذربايجان غربي 12 هزار نفر به شهادت رسيدند كه سهم مردم مهاباد 763 شهيد، 700 جانباز و 268 آزاده بود و و نشان مي دهد مردم اين شهرستان نيز در رشادت ها و ايثارگري هاي اين دوران مشاركت فعالانه اي داشتند.
وي با اشاره به حادثه تروريستي 31 شهريور اهواز نيز گفت: اين حادثه تروريستي دل همه آزادي خواهان جهان را به درد آورد و نشان داد كه دشمنان مي خواهند از راه كور به ما ضربه بزنند.
شجاعي گفت: اعضاي اين گروه همان پسماندهاي يك گروه منحله هستند كه در دوران جنگ تحميلي با رژيم بعث عراق عليه كشورمان همكاري داشتند.
فرمانده تيپ 364 شهيد نصيرزاده ارتش در مهاباد نيز گفت: يكي از عمليات هاي مهم دوران جنگ تحميلي در پنج مهر سال 1360، عمليات حصر آبادان بود كه پس از آن سرنوشت جنگ تحميلي عوض شد.
سرهنگ محمود محمودي افزود: اين عمليات با همكاري ارتش و سپاه پاسداران انجام و 150 كيلومترمربع از خاك كشور آزاد شد و دشمن بيش از سه هزار نفر كشته و يكهزار و 350 نفر اسير داشت.
وي اضافه كرد: در اين عمليات كه برنامه ريزي آن در خرداد ماه همان سال صورت گرفت از سه مسير به دشمن حمله شد و احتمال سقوط آبادان از بين رفت.
به گزارش ايرنا در اين آيين از 'سليم خالقي' جانباز 70 درصد اين شهرستان كه در سال 1366 و در عمليات مرصاد به درجه جانبازي رسيده بود و مهدي طالب زاده بازنشسته تيپ 364 پياده ارتش با اهداي لوح تقدير شد.
همزمان با هفته دفاع مقدس امسال، بيش از 42 عنوان برنامه محوري به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان مهاباد برگزار مي شود.
يادواره شهدا، سركشي از خانواده هاي شهداي دفاع مقدس، ديدار نيروهاي نظامي و انتظامي با امام جمعه، به صدا درآمدن زنگ مدرسه و برگزاري برنامه هاي ورزشي از برنامه هاي شاخص اين هفته است.
در 31 شهريور 1359 رژيم بعثي عراق با تصميم و طرح قبلي و با هدف برانداختن نظام نوپاي جمهوري اسلامي جنگي تمام عيار را عليه ايران اسلامي آغاز كرد؛ به مناسبت بزرگداشت مجاهدت و ايثار رزمندگان اسلام 31 شهريور تا 6 مهر هر سال به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است.
3020/6185/3072