۳ مهر ۱۳۹۷، ۸:۴۷
کد خبر: 83043214
T T
۰ نفر
36درصد مدارس عشايري كهگيلويه و بويراحمد در چادر داير است

گچساران- ايرنا- رئيس آموزش و پرورش عشاير كهگيلويه و بويراحمد گفت: 36 درصد مدارس مناطق عشايري اين استان در كانكس و چادر داير شده است.

اسماعيل رضايي نيك روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: در اين مدارس چادري بيش از 826 دانش آموز مشغول به علم آموزي هستند.
وي بيان كرد: هم اينك از مجموع 205 مدرسه عشايري استان 73 مدرسه معادل 36 درصد به علت تراكم پايين جمعيت به‌صورت كانكس و چادري و مابقي ساختمان آموزشي دارند.
رضايي با بيان اينكه از 73 مدرسه غير ساختماني مناطق عشايري نيز 25 مدرسه در چادر و 40 مدرسه در كانكس هاي اهدايي از سوي خيرين داير شده است.
وي افزود: با هدف ارتقا و بهبود كيفيت آموزشي مدارس مناطق عشايري اين استان در سال گذشته هشت باب كانكس هم خريداري و جايگزين مدارس چادري شد.
رضايي اظهار داشت: اين تعداد كانكس با اعتباري بيش از 2 ميليارد ريال با هزينه كشور ژاپن و در قالب طرح GGP در مناطق كم برخوردار و محروم مستقر شد.
وي تأكيد كرد كه اجراي طرح GGP به انسداد مبادي بي سوادي كمك مي‌كند.
وي بيان كرد: هم اكنون بيش از 400 معلم كار آموزش بيش از سه هزارو 600 دانش آموز عشايري را برعهده دارند.
رضايي نيك اظهار داشت: اين تعداد دانش آموز در 360 كلاس درس در 150 منطقه عشايري به علم آموزي مشغول شدند.
وي افزود: اين دانش آموزان به‌صورت ثابت، نيمه ثابت و سيار زير پوشش آموزش‌هاي تحصيلي در مقطع ابتدايي اين اداره كل قرار مي‌گيرند.
مناطق عشايري گچساران، زيلايي، پشت كوه جليل و عشاير استان‌هاي بوشهر، فارس، چهارمحال و بختياري و اصفهان زير پوشش مدارس عشايري استان كهگيلويه و بويراحمد قرار دارند.
چهار درصد جمعيت دانش آموزان كهگيلويه و بويراحمد يعني سه هزار و 600 دانش‌آموز را، دانش آموزان عشايري تشكيل مي‌دهند.
2082/1662