۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83043449
T T
۰ نفر

گزيده 20 سال شاعري گروس عبدالملكيان منتشر شد

۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83043449
گزيده 20 سال شاعري گروس عبدالملكيان منتشر شد

تهران- ايرنا- گزينه اشعار گروس عبدالملكيان در طول 20 سال شاعري وي از سوي انتشارات مرواريد راهي بازار نشر شد.

به گزارش ايرنا، كتاب گزينه اشعار گروش عبدالملكيان با مقدمه‌اي مفصل آغاز مي‌شود كه شامل گفت‌ و گويي جامع پيرامون مسائل شعر امروز است، اين گفت ‌و گو را شهرام پارسامطلق، شاعر و روزنامه‌نگار با گروس عبدالملكيان انجام داده است.
در مقدمه اين مجموعه، عبدالملكيان به مقولاتي مانند فلسفه شعر، نقش و جايگاه شعر در جامعه و تاريخ، جريان‌هاي شعر امروز ايران، تاثير فضاي مجازي بر ادبيات و چند و چون اصطلاح غلط ساده‌نويسي پرداخته است.
پس از بخش اول، گزيده‌اي جامع از شعرهاي گروس عبدالملكيان آمده است كه انتخاب اين شعرها توسط شاعر اتفاق افتاده و به شكلي كيفي روند 20 سال شاعريِ وي را نشان مي‌دهد.
شعرهاي اين كتاب منتخبي از پنج كتاب «پرنده پنهان»، «رنگ‌هاي رفته دنيا»، «سطرها در تاريكي جا عوض مي‌كنند»، «حفره‌ها» و «پذيرفتن» است كه به ترتيب ١٤، ١٩، ١٧، ١٦و ٢٥ اثر از اين مجموعه‌ها در اين گزينه آمده است.
در يكي از شعرهاي اين مجموعه مي خوانيم:
«آخرين پرنده را هم رها كرده ام
اما هنوز غمگينم
چيزي در اين قفس خالي هست
كه آزاد نمي شود»
گروس عبدالملكيان از شاعران معاصر است كه تجربه‌هايش در حوزه تخيل و روايت‌هاي سوررئاليستي، فرم‌هاي دروني متنوع و ساخت فضايي سهل و ممتنع؛ بر بخشي از بدنه شعر اين دو دهه تاثير گذاشته است و همين امر موجب شده تا نشر مرواريد گزيده‌اي از آثار وي را در كنار گزينه‌هايي از شاعران تاثيرگذار معاصر منتشر كند.
گزينه اشعار گروس عبدالملكيان در ٢٤٠ صفحه، با قطع رقعي و با قيمت ٢٦ هزار تومان از سوي انتشارات مرواريد به بازار كتاب آمده است.
فراهنگ**3009** 1701
۰ نفر